نظم پلیسی در دانشگاه علم و صنعت /دانشگاه پادگان نیست، خوابگاه هم زندان نیست

کدخبر: ۴۸۹۷۸۳
اقتصادنیوز: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از مراجعه مکرر دانشجویان به این انجمن بخاطر رفتار سوء و پایمال شدن کرامت انسانی‌شان توسط حراست و برخی سرپرستان خوابگاه‌های دختران خبر داد.
نظم پلیسی در دانشگاه علم و صنعت /دانشگاه پادگان نیست، خوابگاه هم زندان نیست

به گزارش اقتصادنیوز، روز سه‌شنبه در دانشگاه علم و صنعت توزیع بیانیه انتقادی انجمن اسلامی به تنش میان کادر حراست و دانشجویان عضو انجمن اسلامی آرمان منجر شد. در این بیانیه به نظم پلیسی در این دانشگاه اعتراض شده است. 

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

«با بازگشایی دانشگاه در کمال تأسف شاهد اقداماتی هستیم که حکایت از اراده‌ی مسئولان برای برقراری نظمی پلیسی دارد. حراست که نه عملکرد شفافی دارد و نه در مقابل اعمال خود در برابر دانشجویان پاسخگوست در چند روز گذشته دست به رفتارهایی به شدت آزاردهنده و ایجاد مزاحمت‌های مکرر برای دانشجویان زده است. در این چند روز پس از بازگشایی دانشگاه، دفتر انجمن شاهد مراجعه دانشجویان زیادی بود که از رفتار سوء و پایمال شدن کرامت انسانی‌شان توسط حراست و برخی سرپرستان خوابگاه‌های دختران به ستوه آمده بودند. رفتارهایی شامل رفتار سلطه‌گرانه و موضع‌گیری تند در برابر دانشجو، دخالت در پوشش دانشجویان و تذکر حجاب، سخت‌گیری‌های بی‌مورد و غیر منطقی هنگام ورود به دانشگاه، ضبط غیرقانونی کارت دانشجویی، ارعاب و تهدید به پرونده‌سازی، دخالت در پوشش در هنگام ترک خوابگاه، سرشماری‌های اجباری شبانه، منع رفت و آمد در ساعت‌های خاص شبانه روز، خشونت کلامی و... 

رفتارهایی که مصداق بارز کناره گیری حراست و سرپرستان خوابگاه‌ها از وظایف اصلی خود در حفاظت از دانشجویان، و جایگزینی آن با تحقیر و سرکوب است. امروز رنگ لباس فرم ماموران حراست و صدای موتورهای آن‌ها حین گشت در صحن دانشگاه مایه اضطراب و وحشت دانشجویان است. انجمن اسلامی آرمان دانشجویان به عنوان تشکلی دانشجویی که استقلال و آزادی‌های آکادمیک همواره از دغدغه‌های آن بوده، این تحرکات و امنیتی کردن فضای دانشگاه و خوابگاه‌ها و نقض آزادی‌های دانشجویان را به شدت محکوم می‌کند و اعلام می‌کند که دانشگاه پادگان نیست و خوابگاه نیز زندان نیست. نباید در برابر این دست اقدامات سکوت کرد چرا که سکوت موجب تثبیت این رویه‌های سلطه‌گرانه می‌شود. ما باور داریم که حل اساسی این مسائل از دل کنش‌های جمعی و ایستادگی مداوم دانشجویان حاصل می‌شود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید