بازگشایی دانشگاه‌ها با چاشنی بی برنامگی؛ از مداخله در پوشش دانشجویان تا وضعیت نگران کننده خوابگاه ها

کدخبر: ۴۸۹۷۹۱
پس از بازگشایی، دانشجویان بارها شاهد تذکر مسئولان دانشگاه تهران در خصوص نوع پوشش بوده‌اند که در برخی از موارد همراه با رفتارهای نامناسب نیز همراه بوده‌ است.
بازگشایی دانشگاه‌ها با چاشنی بی برنامگی؛ از مداخله در پوشش دانشجویان تا وضعیت نگران کننده خوابگاه ها

به گزارش اقتصادنیوز، با آغاز سال جدید و فروکش کردن شیوع گسترده بیماری کوید در کشور، دانشگاه تهران تصمیماتی را در زمینه حضوری کردن آموزش به اجرا در آورد. حاصل این تصمیمات بازگشایی حضوری دانشگاه و بازگشت دانشجو‌ها به محیط فیزیکی دانشگاه بود. امری که با استقبال اساتید و دانشجویان همراه بوده است و در کمیت و کیفیت آموزش در این دانشگاه تأثیر مثبت داشته است. با این حال، این بازگشایی خالی از اشکال و نقص نبوده است و دانشجویان از برخی کاستی‌ها و کمبود‌ها گله‌مند هستند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سر کلاس‌ها و خوابگاه‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان و اساتید است. کلاس‌‌ها فرایند ضدعفونی‌ سازی مشخصی ندارند و معلوم نیست این کار چند وقت یک بار صورت می‌گیرد. همچنین برخی از کلاس‌ها ظرفیت مناسب برای اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی صحیح را ندارند و بعضا دانشجویان مجبور به نشستن در یک فضا با تراکم بسیار بالا هستند. فضایی غیر استاندارد که می‌تواند به شیوع دوباره ویروس کرونا منجر شود و باعث تعطیلی دانشگاه شود. چنین وضعیتی در خوابگاه‌ها نیز حاکم است و دانشجویان ساکن همواره با مشکلاتی از این قبیل روبه‌رو هستند. 

همچنین مداخله حراست و مسئولان دانشگاه در نحوه پوشش نیز از دغدغه‌های دانشجویان این دانشگاه محسوب می‌شود. پس از بازگشایی، دانشجویان بارها شاهد تذکر مسئولان دانشگاه تهران در خصوص نوع پوشش بوده‌اند که در برخی از موارد همراه با رفتارهای نامناسب نیز همراه بوده‌ است. حساسیت‌هایی که در دوره‌های گذشته سابقه نداشته و نارضایتی دانشجویان را به همراه داشته و برخی از تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه را نیز به واکنش وا داشته است.

اعتراض انجمن اسلامی دانشگاه تهران به محدودیت‌های جدید!

کیفیت تغذیه نیز در مواردی باعث ناخشنودی دانشجویان بوده‌ است. در دوران قبل از شیوع بیماری کرونا در ایران و تعطیلی دانشگاه‌ها، کیفیت سلف‌های دولتی دانشگاه مناسب نبود و بارها توسط دانشجویان مورد اعتراض قرار گرفت. متأسفانه گویا این رویه همچنان ادامه دارد و غذایی که توسط این سلف‌ها ارائه می‌شود از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. مسئله‌ای که نشانه‌ای آشکار از ضعف در مدیریت و نظارت در دانشگاه تهران است.

در کنار موارد بالا، در قسمت‌های مختلف دانشگاه ناهماهنگی و آشفتگی وجود دارد که انگار به عدم وجود برنامه مشخص برای بازگشایی باز‌ می‌گردد. مسئله‌ای که به صورت جدی می‌تواند بر کیفیت آموزش در این دانشگاه مادر تأثیر بگذارد.

مشکلاتی که ذکر شد، نمونه‌ای از مشکلات متعددی است که در این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های دولتی وجود دارد و روز به روز نیز بر حجم آنها افزود می‌شود. مشکلاتی که دانشجویان و اساتید بارها به آنها اعتراض کرده‌اند و جز جواب‌های سطحی و سرسری پاسخی دریافت نکرده‌اند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید