تعامل «خاموش» ایران و آمریکا

پیش بینی حسین موسویان از سرانجام مذاکرات ایران و آمریکا

کدخبر: ۴۹۰۶۳۲
حسین موسویان، استاد دانشگاه پرینستون آمریکا و مذاکره کننده سابق هسته‌ای در این قسمت از برنامه «راهبرد» از «توافق موقت» یا« تعامل خاموش» بین تهران و واشنگتن سخن گفت که بر اساس آن آمریکا چشمش را روی افزایش صادرات نفت ایران بست و ایران نیز درخصوص بحث مصوبه مجلس تاحدودی تسامح و تعامل نشان داد.
پیش بینی حسین موسویان از سرانجام مذاکرات ایران و آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در حالی که تا اواسط اسفند ۱۴۰۰ صحبت از این بود که گفتگوها رو به جلو است و تنها چند گام تا توافق نهایی باقی مانده، اما به یکباره مذاکرات متوقف شد. در این مدت نیز شاهد هستیم که مدام ایران و آمریکا تلاش می‌کنند تا توپ را در زمین دیگری بیاندازند.

 

دکتر حسین موسویان، استاد دانشگاه پرینستون آمریکا و مذاکره کننده سابق هسته‌ای در این قسمت از برنامه «راهبرد» از «توافق موقت» یا« تعامل خاموش» بین تهران و واشنگتن سخن گفت که بر اساس آن آمریکا چشمش را روی افزایش صادرات نفت ایران بست و ایران نیز درخصوص بحث مصوبه مجلس تاحدودی تسامح و تعامل نشان داد. به گفته موسویان فعلا طرفین این رویه را دنبال می‌کنند تا برجام به سرانجامی برسد.

همچنین مذاکره کننده سابق هسته‌ای می‌گوید که هم تهران و هم واشنگتن با وجود مشکلات داخلی می‌خواهند برجام احیا شود و در نهایت نیز طرفین با کمترین آثار منفی داخلی به توافق تن می‌دهند تا این توافق زمینه‌ای شود برای کاهش تشنج در منطقه.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید