رئیسی: ساخت 4 میلیون واحد مسکونی شعار نیست

کدخبر: ۴۹۱۵۶۹
​اقتصادنیوز: رئیس جمهور با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن افزود: در حوزه مسکن ساخت 4 میلیون واحد مسکونی شعار انتخاباتی نیست. هم نیاز کشور و هم قانون است.
رئیسی: ساخت 4 میلیون واحد مسکونی شعار نیست

 

به گزارشاقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جمع اقشار مختلف مردم در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی اظهار داشت: استان قزوین استان متدین متمدن و انقلابی است. مدنیت این منطقه با دین داری این مردم گره خورده است. جلوه‌هایی از ایثار در استان قزوین با جلوه‌هلی علمی فکری فلاسفه و حکما که افتخار این مرزوبوم عجین شده است. 

وی اضافه کرد: از جمله ظرفیت‌های استان قزوین دشت پهناور قزوین است و علاوه بر بیان در عموم به صورت خاص در دیدار با مقام معظم رهبری در یک یا 2 جلسه به من تاکید داشتند که آنجا می‌تواند کشاورزی دانش بنیان انجام شود. 

رئیسی ادامه داد: به آقای استاندار عرض کنم که حتما این تاکید مقام معظم رهبری را دنبال کنند و یک کار داشن پایه و فناوری پایه در دشت قزوین دنبال کنند. از جمله کار پایلوت و نمونه ارایه شود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از ظرفیت‌های استان قزوین صنعت است. صنایع ما باید علم پایه و دانش پایه باشد و استفاده از دانش های نوین در صنایع ما باید محور باشد. البته اولویت ما این است که صنایع تعطیل و نیمه‌تعطیل استان فعال شوند. اولویت ما این است که صنایع نیمه‌تعطیل فعال شوند که در وزارت صمت کارگروه احیای واحدهای صنعتی ایجاد شده است. این کار با جدیت در قزوین دنبال شود که هم اشتغال ایجاد می کند و هم تولید را احیا می‌کند.

ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مساله آسیب‌های اجتماعی مردم متدین قزوین را رنج می‌دهد گفت:  این آسیب‌های اجتماعی را با همکاری خود مردم می‌شود کاهش داد. به مردمی‌سازی دولت در حوزه های مختلف باور دارم و معتقدم اگر در عرصه‌های مختلف پیش رفته‌ایم به خاطر حضور مردم بوده است. البته حضور مسئولان با روحیه جهادی هم ضرورت اجتناب ناپذیر است.

رئیسی افزود: بعد از ادغام وزارت کشاورزی و جهاد سازندگی روحیه در بین جوانان جهادگر سرد نشود. البته این روحیه بعد از ادغام در دانشجویان جوان بوده است.

وی با بیان اینکه نقش دولت یک هدایت 2 نظارت و 3 حمایت است ادامه داد:  اما تصدی‌گری کار دولت به ویژه در حوزه اقتصادی نیست و اصل 44 می گوید که خصوصی سازی را به شکل حقیقی انجام دهیم. در دولت قبل خصوصی‌سازی انجام شد. البته در خصوصی سازی صنایع به کسی واگذار شود که توانمند باشد و اگر هم به فرد متخصص واگذار شود نباید رها شود و باید از او حمایت کنیم.

رئیسی یادآور شد: دولت موظف است که اصل 44 را به شکل دقیق منطبق بر قانون دنبال کند. به همین خاطر استاندار قزوین باید  بگذارند که گره 4 شرکت از جمله کنتورسازی را باز کنند. 

رئیس جمهور در ادامه با انتقاد از پیشرفت کم بیمارستان 700 تختخوابی قزوین گفت: 15 تا 20 درصد بیمارستان 700 تختخوابی پیش رفته که خیلی کم است. اما با توجه به کمبود سرانه بهداشتی در قزوین در دستور کار قرار می دهیم و برای آن اعتبار قرار می دهیم.

رئیسی با تاکید بر نقش‌آفرینی مردم در برخورد با آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: باید برای مردم نقش تعریف کنیم و کار دست مردم باشد. در هر محله‌ای امام جماعت نقش محوری را تحول اجتماعی دارد و می‌تواند جوانان را به کارهای ماندگار تشویق کند.

وی ادامه داد: توصیه من به آقای استاندار این است که حلقه‌ای از مشاوران جوان و فرهیخته داشته باشید و هر ماه با آنها جلسه بگذارید و آنها هم در جریان پیشرفت کارهای دولت هم قرار بگیرند. بنابراین با تشکیل حلقه‌های مشورت نخبگانی موافقم و باید از آنها استفاده هم بشود. به ویژه باید از ظرفیت نخبگان خانم استفاده شود.

رئیسی با اشاره به شهر شدن مهرگان گفت: همه چیز از لوازم و شهر بودن باید در مهرگان ایجاد شود. 

وی افزود: در ضمن بخش‌های متدین‌نشین مثل قزوین اوقاف زیاد دارند. یکی از کارکردهای وقف برای گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی جامعه باشد. عمده وقف‌نامه‌ها برای پیشرفت امور دین و معارف یا گره باز کردن از مشکلات اقتصادی مردم است.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه نقش دولت باید تسهیلگری باشد و کارها در حوزه‌های مختلف به دست مردم باشد گفت: فلسفه کادرسازی دانشگاه بین‌المللی امام برای کشور و جهان اسلام این اولویت دارد. نظر دانشجویان در این قضیه باید شنیده شود و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی اضافه کرد: حفظ هویت علمی و دینی و انقلابی مورد تاکید رهبری است. دانشجوی سیاسی کسی است که جامعه را خوب بشناسند و مشکلات آنها را بشناسد و خودش را در متن جامعه قرار دهد. 

وی ادامه داد: بعضی فکر می‌کنند که سیاسی بودن یعنی جزو فلان گروه سیاسی باشید. جانبازان بهترین چهره‌های سیاسی جامعه هستند و سند زنده انسان‌هایی هستند که در این میدان حضور داشته و امتحان پس دادند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که چرا مردم از خودروسازی رضایت ندارند، گفت: باید علم و فناوری صنایع نظامی و هسته‌ای ر ا دیگر صنایع از جمله خودروسازی سرریز کنیم. 

رئیسی همچنین با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن افزود: در حوزه مسکن ساخت 4 میلیون واحد مسکونی شعار انتخاباتی نیست. هم نیاز کشور و هم قانون است.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: امروز تولید نیاز جدی کشور است. تولید در صنعت و کشاورزی محور است و همه باید نسبت به تولید حساس باشیم. هم اشتغال‌آفرین و هم دانش‌پایه باشد و باید دانایی‌ها را زمینه‌ توانایی‌ها کنیم. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید