عصبانیت سخنگوی کرملین از لایحه واشنگتن به کنگره

کدخبر: ۴۹۱۸۶۲
اقتصادنیوز: دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین اقدام واشنگتن را در ارائه لایحه ای به کنگره این کشور برای گرفتن مجوز انتقال دارایی های روسیه به اوکراین، غصب و مصادره مالکیت خصوصی قلمداد کرد.
عصبانیت سخنگوی کرملین از لایحه واشنگتن به کنگره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد که مسکو لایحه کاخ سفید مبنی بر اجازه انتقال دارایی‌های توقیف شده روسیه به اوکراین را تحریف آشکار قانون می‌داند و این قانون چیزی جز «مصادره مالکیت خصوصی» نیست.

اسپوتنیک گزارش داد، پسکوف در این باره گفت: این مسئله به وضوح نشان می‌دهد که در حال حاضر همه بنیان‌های شناخته شده عمومی در زمینه مالکیت خصوصی، اقتصاد، سیاست و هر چیز دیگری چقدر شکننده هستند و این مسئله قادر به ایجاد چیزی جز طرد و عدم درک نیست.

پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه لایحه‌ای را به کنگره پیشنهاد خواهد کرد که اجازه می‌دهد تا دارایی‌های کارآفرینان روسی که غرب آنها را الیگارش های حکومت روسیه می نامد، توقیف شده و از آنها به نفع اوکراین استفاده شود.

در بیانیه کاخ سفید در این زمینه آمده بود که رئیس جمهور بایدن پیشنهادهایی را برای یک بسته قانونی جامع ارائه خواهد کرد که اختیارات دولت ایالات متحده را برای پاسخگو کردن دولت روسیه و الیگارش های روسی گسترش می‌دهد.

خاطرنشان می‌شود که این طرح با همکاری وزارت خزانه داری، وزارت دادگستری، وزارت خارجه و وزارت بازرگانی ایالات متحده طراحی و توسعه یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید