تمجید محمد اصفهانی از شادمهر عقیلی

کدخبر: ۴۹۲۵۵۲
اقتصادنیوز: شب گذشته ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ کنسرت موسیقی با اجرای محمد اصفهانی در بوستان آب و آتش تهران به همت مدیران منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد و تهیه کنندگی سید محمد مناجاتی و با همراهی آموزشگاه موسیقی هنر و اندیشه نوین برپا شده بود , جمعیتی قابل اعتنا مخاطبان آن بودند.
تمجید محمد اصفهانی از شادمهر عقیلی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از صبا گروه «بیدل» به خوانندگی و سرپرستی حسام الدین سراج، سالار عقیلی، گروه موسیقی «کایر»، علی قمصری، وحید تاج و محمد اصفهانی خواننده‌ها و گروه‌های موسیقی ایرانی و نواحی بودند که به ترتیب از پنجم تا دهم اردیبهشت در بوستان آب و آتش برای مردم شهر تهران کنسرت خیابانی را در فضای باز و در قالب یک اجرای رایگان روی صحنه بردند.

محمد اصفهانی خواننده و آهنگساز موسیقی دستگاهی و پاپ آخرین خواننده‌ای بود که در بوستان آب و آتش روی صحنه رفت و بعد از سال‌ها دوری از صحنه یک کنسرت مردمی با عنوان «شبی با جاودانه‌های استاد همایون خرم» اجرا کرد.

مراسم راس ساعت ۲۰:۳۰ با اجرای بهروز تشکر مجری شبکه پنج سیما آغاز شد و در ادامه محمد اصفهانی به همراه گروه نوازندگان خود که شامل همایون آرام‌فر رهبر ارکستر، امیرعلی پیرنیا گیتار بیس، علیرضا عمرانی دارمز، فراز نصیری گیتار، شهرام افتخاری پرکاشن و محمدامین واعظی کیبور است، روی صحنه آمد.

خواننده تیتراژ سریال‌های «پهلوانان نمی‌میرند»، «زیر هشت»، «ارمغان تاریکی»، «رستگاران»، «زمین گرم»، «ولایت عشق» و «معصومیت از دست رفته» کنسرت را با محوریت اجرای قطعه‌هایی از آلبوم «تنها ماندم» که بازخوانی آثار ماندگار زنده‌یاد استاد همایون خرم است، آغاز کرد و در ادامه قطعه‌های محدودی از آلبوم‌های «حسرت» و «بی‌واژه» را هم برای مخاطبان خود خواند.

قطعه‌های «تنها ماندم»، «آفتاب مهربانی»، «یه تیکه زمین»، «خانه دل»، «پریشان»، «روزی تو خواهی آمد»، «بی‌واژه»، «ارمغان تاریکی»، «غوغای ستارگان»، «شب افروز» توسط محمد اصفهانی اجرا شد و «ارمغان تاریکی» و «غوغای ستارگان» قطعه‌هایی بودند که دو مرتبه با درخواست و همراهی مردم خوانده شد.

خواننده آلبوم «تنها ماندم» بعد از اجرای قطعه ‌«پریشان» که با ترانه محمدعلی شیرازی و آهنگسازی همایون خرم برای اولین بار توسط سیمسن غانم اجرا شده است، با اشاره به خاطره تماس این خواننده با او گفت: بعد از انتشار آلبوم «تنها ماندم» خانم سیمین غانم با من تماس گرفتند و از اینکه بدون اجازه او قطعه «پریشان» را اجرا کرده‌ بودم گله کردند که به ایشان گفتم اجرای این قطعه با اجازه ترانه سرانه و آهنگساز بود و اگر این اجازه گرفته نشده است، از روی بی‌احترامی نیست. بعد از عذرخواهی از این رفتار، ایشان برای من پشت تلفن بخشی از این قطعه را اجرا کردند که از شنیدن صدای خانم غانم متحیر شدم. امیدوار هستم که سرکار خانم غانم صحیح و سالم باشند و سال‌ها بتوانند برای مردم ایران با صدای جادویی خود که مانند خواننده‌های امروزی به دستگاه و میکس و مستر ندارد، بخوانند.

قطعه «دلقک» از آلبوم «نون و دلقک» قطعه‌ای بود که بارها توسط مردم درخواست شد که اصفهانی با عذرخوانی از مردم گفت که به دلیل نبودن نوازنده ترومپت نمی‌تواند این قطعه را اجرا کند.

 

اصفهانی در ادامه با اشاره به اینکه دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس است، گفت: می‌خواهم به عنوان آخرین قطعه، به مناسبت روز ملی خلیج فارس، قطعه «ای ایران، ای مرز پر گوهر» را با افتخار اجرا می‌کنم. با آن هنرمندان ایرانی که سال‌هاست در خارج از این مرز و بوم زندگی می‌کنند و برای ایرانی بودن خود ارزشی قائل نیستند و آواز ایران و خلیج فارس را فریاد نمی‌زنند، کاری ندارم، اما یکی از آن خواننده‌هایی که به دلایلی مجبور شد از ایران برود رفیق و دوست عزیز من است که بارها و بارها حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس ایرانی بودن خود را فریاد زد.

وی در پایان با بیان اینکه هنرمندان خارج از کشور هر کدامشان می‌توانند برای ایران افتخارآفرین باشند و امیدوار است به کشور خود بازگردند، توضیح داد: امیدوار هستم که شادمهر عقیلی از جمله هنرمندانی که سال‌ها برای موسیقی ایران و مردم ایران زحمت کشید و بارها برای ایران و ایران خواند، روزی به کشورمان بازگردد و برای مردم ایران در این خاک بخواند.

اجرای قطعه «ای ایران، ای مرز پر گوهر» در شرایطی که تمام حاضران در محوطه بوستان آب و آتش به احترام ایران ایستاده بودند، آخرین مرحله کنسرت محمد اصفهانی بود.

جواد عقیلی آخرین بازمانده نسل طلایی نقاشی قهوه‌خانه‌ای، امید صباغ‌ نو شاعر و ترانه‌سرا و سید عباس سجادی مجری، شاعر و ترانه‌سرا جزو مهمان‌های این مراسم بودند.

استقبال مردم از کنسرت‌های بوستان آب و آتش در شب‌های ماه رمضان نشان دهنده این است که مردم به موسیقی خوب و استاندارد ایرانی که شعر و محتوای مناسبی دارد و بر پایه سازهای ایرانی اجرا می‌شود، علاقه دارند و تنها کافی است که مسئولان برای ترویج این نوع موسیقی و رساندن‌ آن‌ به گوش مردم تلاش کنند؛ به ویژه در شرایطی که هزینه بلیت‌های کنسرت در این روزها به صورت میانگین بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می‌گردد و هر خانواده‌ای توان استفاده از این تفریح فرهنگی و هنری را ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید