گام جدید اروپا برای جلب نظر مخالفان تحریم نفت روسیه

کدخبر: ۴۹۳۱۴۹
اقتصادنیوز: کمیسیون اروپا، اصلاح طرح تحریم نفت روسیه را برای جلب نظر دولت های مخالف این طرح پیشنهاد کرده است که قرار است امروز در نشست نمایندگان اتحادیه اروپا بررسی شود.
گام جدید اروپا برای جلب نظر مخالفان تحریم نفت روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رویترز در گزارشی از تلاش اتحادیه اروپا برای جلب نظر مخالفان تحریم نفت روسیه، با اصلاح طرح تحریمی خبر داد.

یک منبع آگاه در اتحادیه اروپا، روز جمعه به رویترز گفت: کمیسیون اروپا، اصلاح طرح تحریم نفت روسیه را برای جلب نظر دولت های مخالف این طرح پیشنهاد کرده است.

طرح اصلاحی تحریم نفتی روسیه قرار است امروز در نشست نمایندگان اتحادیه اروپا بررسی شود.

این طرح سه ماه دوره گذار را پیش از منع ارائه خدمات کشتیرانی برای انتقال نفت روسیه تعریف کرده است. در طرح قبلی، یک ماه دوره گذار تعریف شده بود.

این طرح اصلاحی همچنین ارائه کمک های مالی برای سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت ها، در جهت کاهش تاثیر تحریم ها را نیز شامل می شود.

جنگ اوکراین به یک جنگ تمام عیار اقتصادی بین روسیه و غرب منجر شده است. از طرفی آمریکا حوزه انرژی روسیه را تحریم کرده و از طرف دیگر اتحادیه اروپا دنبال کاهش وابستگی به واردات انرژی از این کشور است.

اتحادیه اروپا اخیرا ممنوعیت واردات ذغال‌سنگ روسیه را با قید یک مهلت گذار، تصویب کرد.

 طولانی‌ترین مدت برای رفع وابستگی کشورهای اروپایی به انرژی روسیه، در حوزه واردات گاز است که پیش بینی می شود حداقل تا سال ۲۰۲۴، این وابستگی تداوم داشته باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید