پوتین از رئیس جمهوری الجزایر برای سفر به مسکو دعوت کرد

کدخبر: ۴۹۴۲۷۵
اقتصادنیوز: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که به الجزایر سفر کرده است، گفت: پوتین از من خواست از مقامات الجزایر و رئیس جمهور این کشور برای بازدید از روسیه دعوت کنم.
پوتین از رئیس جمهوری الجزایر برای سفر به مسکو دعوت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به نمایندگی از ولادیمیر پوتین از رئیس جمهوری الجزایر برای سفر به مسکو دعوت به عمل آورد.

خبرگزاری تاس گزارش داد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که به الجزایر سفر کرده است پیام تبریک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر به مناسبت روز ملی این کشور را به وی ابلاغ و از وی برای سفر به مسکو دعوت به عمل آورد.

لاوروف گفت: پوتین از من خواست از مقامات الجزایر و رئیس جمهور این کشور برای بازدید از روسیه دعوت کنم.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که این کشور هرگز اصولی را که پایه و اساس روابط دوستانه با شرکای خود را پایه ریزی کرده ، رها نکرده است.

تبون نیز در واکنش به پیام لاوروف اعلام کرد که روسیه دوست بزرگ الجزایر باقی خواهد ماند و کشورش به اصول اعلام شده پایبند است.

سرگئی لاروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در سفری از قبل اعلام نشده وارد الجزیره شد .

الجزایر همچنین در چارچوب مجمع کشورهای صادرکننده گاز و همچنین در نشست‌های کشورهای صادرکننده نفت «اوپک پلاس»   با روسیه هماهنگی می‌کند. 

الجزایر یکی از کشورهایی است که بیشترین تسلیحات روسی را خریداری می‌کند و در دوره گذشته در این زمینه معاملات مهمی را با روسیه انجام داد. 

سفر اخیر لاوروف پس از دیدار رهبران و مقامات غربی مانند «ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه به الجزایر و دیدار آن‌ها با رئیس جمهور این کشور انجام شده است. 

الجزایر در بحبوحه تلاش‌های غرب برای یافتن جایگزینی برای گاز روسیه با تکیه بر خط لوله گاز الجزایر که از طریق تونس و دریای مدیترانه به ایتالیا می‌رسد، به مقصدی برای مقامات غربی تبدیل شده است. 

به نظر می‌رسد الجزایر که از محکومیت حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه امتناع ورزید و تصمیم گرفت از رای گیری در شورای امنیت خودداری کند، از درگیری غرب و روسیه برای دستیابی به دستاوردهای اقتصادی مهم، بهره برداری کند. 

شرکت غول پیکر نفت و گاز «سوناطراک» الجزایر ماه گذشته اعلام کرد که آماده است گاز بیشتری به اروپا به ویژه از طریق انتقال آن از طریق خط لوله گازی که الجزایر را به ایتالیا متصل می‌کند، تحویل دهد. 

اما روسیه نیز برای حفظ منافع خود و کاهش اقدامات غرب علیه مسکو به ویژه در زمینه انرژی در تلاش است تا با استفاده از روابط تاریخی خود با الجزایر، در این زمینه فشار آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید