موضوع دیدار دیدار پمپئو با پوتین و لاوروف چیست؟

کدخبر: ۲۸۳۲۰۰
اقتصادنیوز: یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: وزیر امور خارجه این کشور توقف در مسکو در جریان سفرش به روسیه را لغو کرده اما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با رییس جمهور و وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در سوچی دیدار خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که از پایگاه نظامی اندروز در نزدیکی واشنگتن عازم بروکسل شد، امروز دوشنبه پیش از سفر به روسیه با مقامات اروپایی درباره ایران و دیگر مسائل مذاکره خواهد کرد.

یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود که پامپئو در جریان نخستین سفرش به روسیه به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا قرار است با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره اقدامات "بی‌ثبات کننده و تهاجمی" که در سراسر جهان انجام داده است، گفت‌وگو کند.

این مقام با ارائه برنامه سفر پامپئو به خبرنگاران گفت: پامپئو نگرانی‌های آمریکا درباره نقش روسیه در ونزوئلا و سوریه و تخطی‌هایش از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد INF و همچنین تلاش‌های روسیه برای مداخله در انتخابات آمریکا را بازگو خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در تاریخ سوم مه سال جاری میلادی با پوتین تماسی تلفنی برقرار و اعلام کرد که آنها درباره احتمال یک توافق جدید که تسلیحات اتمی را محدود می‌سازند و ممکن است نهایتاً شامل چین نیز شود مذاکره کرده‌اند؛ توافق جدیدی که یک پیمان بزرگ میان سه قدرت اتمی ارشد جهان محسوب می‌شود.

پیمان "استارت جدید" تنها پیمان کنترل تسلیحاتی میان آمریکا و روسیه که تسلیحات اتمی استراتژیک مستقر شده را محدود می‌سازد در فوریه ۲۰۲۱ میلادی منقضی می‌شود، اما اگر هر دو طرف توافق کنند این معاهده برای پنج سال دیگر نیز تمدید می‌شود.

ترامپ پیمان استارت جدید را که نتیجه تلاش‌های باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا بوده، یک توافق بد و یک جانبه خوانده است.

پامپئو قرار بود روز دوشنبه در مسکو پیش از سفر به سوچی با کارمندان سفارت آمریکا و اعضای جامعه تجاری دیدار کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید