تنش میان ایران و آمریکا؛ پمپئو برای رایزنی به اروپا می‌رود

کدخبر: ۲۸۳۱۸۹
اقتصادنیوز: به دنبال بالا گرفتن تنش میان آمریکا و ایران، مایک پمپئو عازم بروکسل، پایتخت بلژیک می‌شود تا با مسئولان اتحادیه اروپا درباره موضوعات مختلف و به ویژه در مورد ایران رایزنی کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، وزیر خارجه آمریکا که قرار بود امروز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت به روسیه سفر کند، با تغییر برنامه خود و حذف دیدار از مسکو، در مسیر این سفر در بروکسل توقف خواهد کرد. خبرگزاری رویترز این خبر را به نقل از یک منبع رسمی کاخ سفید که نام او فاش نشده نوشته است.

مایک پمپئو پیش از این مدعی شده بود که اقدام آمریکا در فرستادن ناو و هواپیما به خلیج فارس از آن جهت است که بنا بر اطلاعات به دست آمده در واشنگتن، «احتمال حمله ایران به منافع آمریکا در خاورمیانه» وجود دارد و نیروهای آمریکایی برای واکنش در چنین مواردی به منطقه اعزام شده‌اند. وی با این حال گفته بود که هدف آمریکا «جنگ» نیست.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا هفته گذشته با رد ضرب‌الاجل شصت روزه ایران خواستار حفظ برجام شده بود. ایران ضمن دادن این ضرب‌الاجل به کشورهای اروپایی، تهدید کرده است که از بخشی از تعهدات خود در توافق‌نامه هسته‌ای با ۱+۵ صرف نظر خواهد کرد.

پمپئو قرار است در جریان سفر خود به روسیه در روز سه‌شنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور در اقامتگاهی تفریحی در سوچی واقع در سواحل دریای سیاه ملاقات کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید