ارزیابی گوترش از دیدار خود با رئیس جمهور روسیه/ نتایج قطعی داشت

کدخبر: ۴۹۴۵۲۲
اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که نشست با پوتین "نتایج قطعی" را به همراه داشت و منجر به خروج غیرنظامیان گرفتار در شهر ماریوپل شد.
ارزیابی گوترش از دیدار خود با رئیس جمهور روسیه/ نتایج قطعی داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل که در اتریش به سر می‌برد، در نشستی خبری در وین افزود: گفتگو با رهبر روسیه کاملا منطقی بود. گفت‌وگو با هر بازیگر مرتبط با بحران کنونی کاملاً منطقی است.

دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد که نشست با پوتین "نتایج قطعی" را به همراه داشت و منجر به خروج غیرنظامیان گرفتار در شهر ماریوپل شد.

گوترش در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سفرش به مسکو اقدام مناسبی بود، گفت: فکر می‌کنم زندگی غیرنظامیانی که از پناهگاه‌های ماریوپل نجات یافتند، ارزش دیدار من با هر کسی در هر نقطه از جهان را داشت. بنابراین این کار بدون شک اقدام درستی بود.

دبیر کل سازمان ملل اواخر ماه قبلی میلادی (آوریل) در مسکو با پوتین ملاقات کرد و سپس برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به کی یف رفت که برنامه سفر او با انتقادهای زیادی مواجه شده بود.

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با دبیرکل سازمان ملل خواهان حل و فصل مسائل کریمه و دونباس پیش از ارائه ضمانت امنیتی به اوکراین شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اینترفکس سه شنبه شب به نقل از ولادیمیر پوتین در دیدار با آنتونیو گوترش نوشت که روسیه بدون حل مسئله ارضی کریمه و دونباس نمی تواند ضمانت های امنیتی برای اوکراین را امضا کند.

پوتین گفت: اوکراینی ها در در دو بند پیش نویس تواقفنامه ای که ارائه دادند، اشاره کردند که این مسائل در دیدار سران دو کشور حل و فصل خواهد شد. برای ما واضح بود که اگر این مسائل را حل نشده به سران دو کشور ارجاع دهیم، هرگز حل و فصل نخواهند شد. در این مورد ما نمی توانیم ضمانت های امنیتی را بدون حل و فصل مسئله ارضی کریمه، سواستوپول و جمهوریهای دونباس امضا کنیم.

وی با این حال تصریح کرد که مذاکرات به صورت آنلاین میان دو کشور ادامه داشته و ابراز امیدواری کرد که نتیجه مثبتی داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید