واکنش یک امام جمعه به تصمیم بایدن برای تمدید حالت فوق العاده در عراق

کدخبر: ۴۹۴۸۳۷
اقتصادنیوز: صدرالدین القبانجی، خطیب جمعه نجف اشرف در واکنش به تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده برای تمدید حالت فوق العاده ملی در عراق، گفت: لذا این تصمیم غیرقانونی است.
واکنش یک امام جمعه به تصمیم بایدن برای تمدید حالت فوق العاده در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خطیب جمعه نجف اشرف تصمیم جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای تمدید حالت فوق العاده ملی در عراق را محکوم کرد.

صدرالدین القبانجی، خطیب جمعه نجف اشرف در واکنش به تصمیم دولت بایدن برای تمدید حالت فوق العاده در عراق گفت که این تصمیم یک جانبه است و دولت عراق درخواستی در این خصوص ارائه نکرده است، لذا این تصمیم غیرقانونی است.

شفق نیوز گزارش داد، وی در ادامه با تأکید بر لزوم پایان حضور آمریکا در عراق تأکید کرد که ایالات متحده با تصمیم پارلمان عراق موظف است به حضور خود در عراق پایان دهد.

القبانجی در بخش دیگری از سخنان خود «اقدام ترکیه در بستن سدها را که باعث کمبود آب در عراق شده است، محکوم کرد و از ترکیه خواست تا به قطعنامه‌های بین المللی که به ترکیه اجازه نمی‌دهد مردم عراق را از حق‌آبه و سهم آب محروم کند، پایبند باشد».

وی در عین حال دولت عراق را به دلیل عدم احداث سدها در 20 سال گذشته، مسئول آسیب‌های وارد شده به کشاورزی و محیط زیست عراق دانست.

کاخ سفید اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وضعیت اضطراری ملی برای سوریه و عراق را تمدید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید