اتریش هم به ناتو می پیوندد؟

کدخبر: ۴۹۵۹۲۸
اقتصادنیوز: الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش اعلام کرد کشورش برنامه‌ای برای پیوستن به ناتو را ندارد.
اتریش هم به ناتو می پیوندد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش اعلام کرد وین هیچ برنامه ای برای پیوستن به ناتو ندارد.

پایگاه ای نیوز گزارش داد، شالنبرگ در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت: ما موقعیت جغرافیایی کاملاً متفاوتی داریم. همچنین تاریخ بسیار متفاوتی داریم و من معتقدم که این مسئله باید به سادگی در نظر گرفته شود.

وزیر خارجه اتریش البته متذکر شد که این موضع به معنای بی طرفی سیاسی این کشور نیست. شالنبرگ افزود: در جنگ تجاوزکارانه بی طرفی معنا ندارد. ما موضع بسیار روشنی اتخاذ کرده‌ایم، از همه تحریم‌ها (علیه روسیه) حمایت می‌کنیم و هر حمایتی از دستمان برمی‌آید انجام می‌دهیم.

در حالیکه فنلاند و سوئد دغدغه های امنیتی را بهانه پیوستن به ناتو کرده اند، شالنبرگ در پاسخ به این سوال که آیا با وجود بودن در خارج از ناتو، می توان امنیت اتریش را تضمین کرد، گفت: اتریش قصد افزایش سرمایه گذاری امنیتی خود را دارد.

فنلاند و سوئد اخیرا اعلام کردند به دلیل تغییر چشم‌انداز ژئوپلیتیک در اروپا که برخاسته از حمله روسیه به اوکراین است، قصد پیوستن به پیمان نظامی ناتو را دارند تا از این رهگذر امنیت کشورشان را تضمین کنند. بنا به قوانین مندرج در پیمان ناتو، اگر یکی از اعضا مورد حمله قرار بگیرد، به منزله حمله به سایر کشورهای عضو ناتو خواهد بود و حمایت نظامی هم پیمانانش را در پی خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید