وزیر خارجه اتریش: اوکراین نباید نامزد عضویت در اتحادیه اروپا شود

کدخبر: ۴۹۰۷۷۶
الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در این اظهاراتش با تاکید بر اینکه از تعمیق روابط میان اروپا و اوکراین حمایت می‌کند، گفته اما از عضویت کامل این کشور در اتحادیه اروپا حمایت نکرده و به جایش باید راه‌های دیگری برای نزدیکی با اوکراین مورد استفاده قرار بگیرد.
وزیر خارجه اتریش: اوکراین نباید نامزد عضویت در اتحادیه اروپا شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، براساس گزارش‌ها، وزیر امور خارجه اتریش در جریان یک نشست چند روز پیش رسانه‌ای مربوط به اتحادیه اروپا تاکید کرده اوکراین نباید نامزد عضویت در اتحادیه اروپا شود.

طبق گزارش یک رسانه اتریشی، الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در این اظهاراتش با تاکید بر اینکه از تعمیق روابط میان اروپا و اوکراین حمایت می‌کند، گفته اما از عضویت کامل این کشور در اتحادیه اروپا حمایت نکرده و به جایش باید راه‌های دیگری برای نزدیکی با اوکراین مورد استفاده قرار بگیرد.

این مسیرها شامل پیوستن به منطقه اقتصادی اتحادیه اروپا یا تنها حفظ وضعیت موجود فعلی می‌شوند.

شالنبرگ در توضیح اینکه چرا اوکراین نباید در ماه ژوئن سال جاری میلادی نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را دریافت کند به وضعیت آن دسته از کشورهای حوزه غرب بالکان که هم اکنون دارند به مذاکرات برای پیوستن به اتحادیه اروپا می‌پیوندند، اشاره کرد.

این در حالی است که اوکراین شفاها از پیوستن به اتحادیه اروپا حمایت کرده است. این روند در پی چندین سال گرم‌تر شدن روابط با غرب مطرح شده اما این فراخوان‌ها حتی بعد از حمله روسیه به اوکراین در اواخر ماه فوریه صریح‌تر نیز شده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آستانه وقوع این حمله و در جریانش مکررا به نگرانی‌ها از بابت روابط نزدیکتر اوکراین با غرب اشاره کرد، در حالی که بسیاری به تلاش‌ها برای پیوستن این کشور هم به اتحادیه اروپا و هم ائتلاف ناتو در رابطه با این حرف اشاره کردند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین چندی پیش درخواست کشورش برای پیوستن به اتحادیه اروپا را ثبت کرد و اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز گفت که آنها خواستار پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا هستند.

عضویت یک کشور نامزد در اتحادیه اروپا نیازمند موافقت هر ۲۷ عضو فعلی است، در حالی که این اعضا روی خیلی از مسائل اتفاق‌نظر ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید