آمریکا:

در شرایط کنونی گفت‌وگو میان بلینکن و لاوروف سازنده نیست

کدخبر: ۴۹۵۹۵۹
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن معتقد است در شرایط فعلی مذاکرات میان سرگئی لاوروف،وزیر امور خارجه روسیه و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در رابطه با جنگ اوکراین سازنده نیست.ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران افزود: روسیه هیچ دلیلی به ما نداده است که باور کنیم گفتگو در سطح بلینکن و لاوروف در شرایط فعلی سازنده خواهد بود.
در شرایط کنونی گفت‌وگو میان بلینکن و لاوروف سازنده نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا وی درباره عضویت فنلاند و سوئد در ناتو نیز گفت که اتفاق نظر گسترده ای در خصوص عضویت فنلاند و سوئد در ناتو وجود دارد و در صورتی که آنها به صورت رسمی تصمیم بگیرند به عضویت ناتو درآیند، ما خواهیم توانست این اتفاق نظر را حفظ کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ارزیابی ما از مواضع متحدان عضو ناتو این است که یک  اجماع حداکثری در خصوص عضویت این دو کشور در ناتو وجود دارد.

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با رهبران فنلاند و سوئد دیدار و درباره عضویت آنها در ناتو گفتگو خواهد کرد.

پارلمان فنلاند از درخواست دولت این کشور برای عضویت در ناتو حمایت کرد و این درخواست را بر اساس گزارش کمیته امور خارجی با  ۱۸۸ رای موافق و ۸ رای مخالف به تصویب رساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید