اتهام جدید آمریکا به کوبا درخصوص مبارزه با تروریسم / واکنش کوبا

کدخبر: ۴۹۶۴۷۰
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا در فهرستی که نام کوبا به همراه ایران، کره شمالی، سوریه و ونزوئلا ذکر شده، نوشت: بنده بدین وسیله تعیین می‌کنم و به کنگره ایالات متحده گواهی می‌دهم که کشورهای مزبور به‌طور کامل با تلاش‌های ضدتروریسم آمریکا همکاری نمی‌کنند.
اتهام جدید آمریکا به کوبا درخصوص مبارزه با تروریسم / واکنش کوبا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، براساس یک سند دولتی، به نظر می‌رسد دولت جو بایدن تصمیم دارد ارزیابی خود را مبنی بر اینکه کوبا یکی از معدود کشورهایی است که "به طور کامل" با ایالات متحده در مبارزه با تروریسم همکاری نمی‌کند، تجدید کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، انتشار رسمی این تصمیم برای امروز (جمعه) برنامه‌ریزی شده بود اما ظاهرا برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا در پاسخ به پیش‌نویس اعلامیه‌ای که توسط همتای آمریکایی خودش امضا شده بود، آن را به عنوان "یک دروغ دیگر" از سوی واشنگتن محکوم کرد.

تنش‌ها به دلیل علامت‌هایی که نشان می‌دهد کوبا به همراه رئیس‌جمهوری ونزوئلا و نیکاراگوئه ممکن است از نشست سران قاره آمریکا به میزبانی ایالات متحده کنار گذاشته شوند، افزایش یافته است. از طرفی،‌ تحریم احتمالی این نشست از سوی برخی رهبران از جمله آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک خطر شرمساری را برای جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا افزایش داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در فهرستی که نام کوبا به همراه ایران، کره شمالی، سوریه و ونزوئلا ذکر شده، نوشت: «بنده بدین وسیله تعیین می‌کنم و به کنگره ایالات متحده گواهی می‌دهم که کشورهای مزبور به طور کامل با تلاش‌های ضدتروریسم آمریکا همکاری نمی‌کنند.»

برونو رودریگز در توییتر خود نوشت: «ایالات متحده بار دیگر به تهمت زدن علیه کوبا و اینکه ما به اندازه کافی در مبارزه به تروریسم همکاری نمی‌کنیم، ادامه می‌دهد و از آن به عنوان بهانه‌ای جهت ادامه جنگ اقتصادی استفاده می‌کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید