خبر مهم آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران

کدخبر: ۴۹۹۰۰۳
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که واشنگتن برای تکمیل توافق مورد گفتگو در مذاکرات وین و اجرای آن به منظور بازگشت متقابل به برجام آمادگی دارد.
خبر مهم آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین،  وزارت خارجه آمریکا در عین حال ادعا کرد که در صورت پایبندی ایران به انجام مذاکرات با حسن نیت و تمرکز مستقیم بر توافق، دستیابی به توافق ممکن است.

وزارت امور خارجه آمریکا بدون اشاره به سنگ اندازی های این کشور در مذاکرات وین برای برچیدن تحریم‌های ایران، همچنین مدعی شد که این امر در اختیار ایران است که مطالبات فراتر از توافق برجام را کنار بگذارد و با حسن نیت تعامل نماید.

دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی که از ۶ دی سال ۱۴۰۰ آغاز شد، از ۲۰ اسفند ماه و به منظور انجام مشورت‌های سیاسی وارد وقفه شد تا نمایندگان کشورهای ۱+۴ به پایتخت‌های خود بازگشته و به مشورت‌هایی مبادرت نمایند.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا از تداوم حمایت این کشور از اوکراین به منظور دفاع از خود در مقابل روسیه خبر داد و افزود که واشنگتن باید به تقویت توان اوکراین ادامه دهد.

در این بیانیه آمده است که آمریکا تجهیز اوکراین به سامانه‌هایی را که می‌تواند برای اوکراین در صحنه نبرد تأثیرگذار باشد، بررسی می‌کند.

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده‌اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده اوکراین است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید