بورل: تا پیروزی اوکراین بر روسیه در کنار این کشور ایستاده‌ایم

کدخبر: ۴۹۹۴۴۲
اقتصادنیوز: جوسپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یکصدمین روز جنگ در اوکراین در رشته توئیی نوشت: تا پیروزی اوکراین بر روسیه این اتحادیه در کنار کی یف خواهد استاد.
بورل: تا پیروزی اوکراین بر روسیه در کنار این کشور ایستاده‌ایم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جوسپ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدنبال یکصدمین روز جنگ در اوکراین در رشته توئیتی نوشت: تاپیروزی اوکراین بر روسیه این اتحادیه  درکنار کی یف خواهد ایستاد.

بورل در حساب توئیتر خود نوشت: یکصد روز از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین می گذرد، یکصد روز اتحادیه اروپا به شدت به حمایت از اوکراین پرداخت، طی این یکصد روز هزاران نفر کشته شده و شش میلیون و ۸۰۰هزار نفر آواره شدند، یکصد روز ویرانی بی معنی، با میلیاردها دلار خسارت، یکصد روز محاصره بنادر و بمباران مزارع و مسدود شدن ۲۲میلیون تن غلات.

بورل درادامه رشته توئیت های خود نوشت: یکصد روز یاری اتحادیه اروپا، به ارزش ۹ میلیارد یورو، از جمله دو میلیارد یورو برای نیروهای نظامی اوکراین، در این یکصد روز ۱۶ بسته تحریمی علیه روسیه ، یکصد روز تلاش های دیپلماتیک برای خروج از جنگ.

بورل  درادامه رشته توئیت های خود نوشت: یکصد روز اتحادیه اروپا در کنار اوکراین و مردم اوکراین ایستاده است و ما (اتحادیه اروپا) تا پیروزی اوکراین بر تجاوز روسیه در کنار این کشور ایستاده ایم.

جنگ اوکراین بعد از آنکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت، عملا کلید خورد.  

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.  

امروز ۱۰۰ روز از آغاز جنگ در اوکراین می‌گذرد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به این کشور و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

سازمان ملل و برخی سازمان های بین المللی و نیز برخی کشورها در یکصدمین روز شروع جنگ اوکراین، امروز جمعه اظهار نظرهایی کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید