افشای دلیل کناره‌گیری رئیس اندیشکده «بروکینگز»

کدخبر: ۵۰۱۳۶۴
اقتصادنیوز: به دنبال اتهامات اف بی آی به رئیس اندیشکده بروکینگز در زمینه لابگیری غیرقانونی برای قطر در آمریکا، وی از سمت خود استعفا کرد.
افشای دلیل کناره‌گیری رئیس اندیشکده «بروکینگز»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌های آمریکایی از استعفای رئیس اندیشکده مشهور بروکینگز در بحبوحه تحقیقات پلیس فدرال این کشور درباره لابیگری وی در حمایت از قطر در آمریکا خبر دادند. 

براساس گزارش آسوشیتدپرس، «جان آلن» ژنرال بازنشسته ارتش و رئیس اندیشکده بروکینگز در نامه‌ای از استعفای خود خبر داده اما از بیان جزئیات بیشتر خوداری کرده است.

وی در این نامه گفته، فکر می‌کنم این بهترین تصمیم برای همه افرادی که در این شرایط نگران هستند، باشد. 

استعفای این ژنرال چهارستاره سابق ارتش که فرماندهی نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان را برعهده داشت، یک هفته پس از آن انجام شد که پلیس فدرال آمریکا تحقیقاتی را درباره لابیگری وی آغاز کرده بود. 

سخنگوی آلن گفته، او به هیچ جرمی متهم نشده و هر گونه اقدام غیرقانونی را رد کرده است. 

به دنبال آغاز تحقیقات اف بی آی، اندیکشده بروکینگز، آلن را به مرخصی اجباری فرستاد و از خدمات وی تقدیر کرده بود. 

آسوشیتدپرس نوشته، جزئیات این پرونده نشان می‌دهد که در سال 2017 و در بحبوحه تنشهای دیپلماتیک قطر و چهار کشور عربی، آلن به دنبال کمک به دوحه از طریق نفوذ وتاثیرگذاری بر سیاستهای ایالات متحده بوده است. 

یکی از ماموران اف‌بی‌آی گفته، «شواهد قابل‌توجهی» وجود دارد که نشان می‌دهد آلن آگاهانه «قوانین لابی‌گری خارجی» در آمریکا را زیر پا گذاشته و اظهارات نادرستی مطرح کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید