ورود بیت کوین به کانال 27000 دلاری

سقوط سنگین ارزهای دیجیتال/اتریوم به 1460 دلار رسید

کدخبر: ۵۰۱۲۴۸
اقتصادنیوز: ارزهای دیجیتال یک بار دیگر با فشار فروش مواجه شده اند و قیمت ها در این بازار به شدت کاهش پیدا کرده است.
سقوط سنگین ارزهای دیجیتال/اتریوم به 1460 دلار رسید

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بیت کوین امروز با افت بیش از 5.5 درصدی نسبت به روز گذشته، در حوالی قیمت 27400 دلار معامله می شود. این افت قیمت، بازده هفتگی بیت کوین را به بیش از منفی 7 درصد رسانده است.

در اثر افت امروز، ارزش بازار بیت کوین به 524 میلیارد دلار رسیده؛ رقمی که مدتی قبل، ارزش بازار اتریوم بود! طی شبانه روز گذشته 34 میلیارد دلار بیت کوین معامله شده است.

با افت قیمت دیروز و امروز، کندل هفتگی بیت کوین در آستانه بسته شدن در پایین ترین سطح از سال 2020 قرار دارد. گرچه فاز نزولی فعلی بازار ارزهای دیجیتال طولانی و فرسایشی شده، اما فعلا کارشناسان معتقدند تنها چیزی که می تواند در قیمت بیت کوین اثر بگذارد، تغییرات وضعیت اقتصادی در آمریکا و سیاست های پولی این کشور است.

کاهش ارزش بازار اتریوم به 34 درصد ارزش بازار بیت کوین

اتریوم امروز هم با شدت بیشتری نسبت به بیت کوین افت قیمت داشته و کاهش روزانه آن حدود 8.5 درصد است. هم اکنون بزرگ ترین آلت کوین بازار با قیمت حدود 1460 دلار معامله می شود.

ارزش معاملات اتریوم در یک شبانه روز گذشته 24 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به 177 میلیارد دلار رسیده است.

اتریوم که روز گذشته نیز افتی حدود 10 درصدی داشت، هم اکنون در مقیاس هفتگی با افت 17 درصدی مواجه شده است.

نکته جالب توجه درباره اتریوم، کاهش قیمت با شیبی تندتر از بیت کوین است. چند ماه قبل ارزش بازار اتریوم به بیش از 50 درصد ارزش بازار بیت کوین رسیده بود اما حالا این رقم در حدود 34 درصد است. این موضوع نشان می دهد افرادی که آن زمان بیت کوین خریده بودند، نسبت به خریداران اتریوم ضرر کمتری کرده اند.

سقوط هیجانی آلت کوین ها

آلت کوین ها امروز هم اکثرا منفی هستند. در فهرست 50 ارز برتر بازار، به جز هوبی توکن که یک درصد افزایش قیمت داشته، مابقی ارزها افت کرده اند.

امروز افت قیمت ها هیجانی تر از دیروز هم هست. ایپ کوین با سقوط 22 درصدی و هلیوم با سقوط 21 درصدی، بدترین عملکرد را داشته اند. فلو، چین لینک و آوالانچ هم هر کدام 17 درصد کاهش قیمت داشته اند.

اکسی اینفینیتی، تتا نتورک، سندباکس، نیر پروتکل و تزول هم 15 درصد افت کرده اند. به طور کلی می توان گفت امروز اکثر آلت کوین های موجود در فهرست 50 ارز برتر بازار با افت قمیت بیش از 10 درصدی مواجه شده اند.

ارزش بازار هم سقوط کرد

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افت 6.6 درصدی به 1.1 تریلیون دلار رسید. البته ارزش معاملات 19 درصد بیشتر شده و طی شبانه روز گذشته 84 میلیارد دلار معامله در بازار به ثبت رسیده که ارزش معاملات دیفای 6 میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها 72 میلیارد دلار بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید