پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به رئیس قوه قضائیه

کدخبر: ۵۰۲۴۳۵
اقتصادنیوز: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی قاطعیت دستگاه قضایی را در کاهش مشکل‌ها بسیار موثر خواند و تاکید کرد: اگر قوه قضائیه اقتدار داشته باشد بسیاری از مشکل‌ها برطرف خواهد شد.
پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به رئیس قوه قضائیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: شما با داشتن سوابق و تجربه‌های زیاد در دستگاه قضایی باید با شجاعت به جنگ مشکل‌ها بروید و از مخالفت این و آن هراسی نداشته باشید.

پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید گزارش داد، وی در دیدار حجت‌الاسلام‌ و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با اشاره به برخی از کمبودها و کاستی‌های موجود در دستگاه قضایی، برخی از قوانین دست و پاگیر را عامل تاخیر در رسیدگی به پرونده‌ها دانست و افزود: گاهی به دلیل همین قانون‌های دست و پاگیر، رسیدگی به یک پرونده چند ماه عقب می‌افتد باید کاری کرد که این بهانه‌ها برچیده شود و سرعت عمل پیدا بیشتر شود، این اتفاق سبب خواهد شد که افراد بیشتری به حق شان برسند.

وی بر لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها با قوه قضائیه در راستای کاهش پرونده‌ها و جرائم تاکید و با اشاره به نقش مهم مسائل اقتصادی و گرانی‌ها در پیدایش برخی ناهنجاری‌ها تصریح کرد: برخی از این مسائل به طور مستقیم اثر منفی‌اش متوجه دستگاه قضایی می‌شود و برای کاهش آن چاره‌ای جز همکاری با قوه قضائیه نیست.

این مرجع تقلید نفوذ افراد نااهل در بین دستگاه‌ها را از دیگر مشکل‌های موجود دانست و تاکید کرد: این موضوع از جمله مسائل پیچیده‌ای است که افراد نفوذی در دستگاه‌ها دارند آن را انجام می‌دهند مسائل پیچیده اقتصادی از جمله سرقت‌های اقتصادی، رانت خواری، رشوه خواری که باید برای اینها تدبیر و فکر کرد.

وی افزود: در زمان قبل از مسئولیت شما در جرائد منتشر شد که فلان تشکیلات چند هزار خودرو به صورت غیرقانونی وارد کرده است، قطعا یک نفر به تنهایی نمی‌تواند این کار را بکند و قطعا با نفوذ در دستگاه‌های دیگری دست به این کار زده است.

 آیت‌الله مکارم اطاله دادرسی را از مشکل‌های همیشگی ذکر و تصریح کرد: برای کاهش هرچه بیشتر دوران دادرسی باید قوانین دست و پاگیر حذف شود، ممکن است بعد از اینکه حکم هم صادر شد باز هم در پیچ و خم قانون بیفتد و اعتراض کنند که قانون یا حکم ایراد داشته است.

وی قاطعیت دستگاه قضایی را در کاهش مشکل‌ها بسیار موثر خواند و تاکید کرد: اگر قوه قضائیه اقتدار داشته باشد بسیاری از مشکل‌ها برطرف خواهد شد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه در میان قضات نیز افراد خاطی است، این‌ها را باید اصلاح کرد تا مشکل قاضی نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: حوزه علمیه در کنار دستگاه قضایی قرار دارد، اینکه بتواند از این ظرفیت و به ویژه بهره‌گیری از فضلا و نخبگان آن استفاده کند بسیار مهم است.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در ادامه خطاب رئیس قوه قضائیه گفت: شما با داشتن سوابق و تجربه‌های زیاد در دستگاه قضایی باید با شجاعت به جنگ مشکل‌ها بروید و از مخالفت این و آن هراسی نداشته باشید.

وی در پایان ضمن دعا برای حل مشکل‌های کشور و آرزوی توفیق دست اندرکاران و مسئولان قوه قضائیه، آمادگی خود را برای هرگونه کمک در این مسیر اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید