سی‌ان‌ان خبر داد:

کشته شدن دومین شهروند آمریکایی در اوکراین

کدخبر: ۵۰۳۳۵۱
اقتصادنیوز: وزارت خارجه آمریکا مرگ استفان زابیلسکی، دومین شهروند آمریکایی در اوکراین را تایید کرد که در آگهی ترحیم او آمده است که در اواسط ماه مه در حالیکه در اوکراین می جنگید، کشته شده است.
کشته شدن دومین شهروند آمریکایی در اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از وزارت امور خارجه این کشور روز سه شنبه به وقت محلی، کشته شدن دومین شهروند آمریکایی در اوکراین را تایید کرد.

در این گزارش آمده است، وزارت امور خارجه آمریکا مرگ دومین شهروند آمریکایی در اوکراین را تایید کرد که در آگهی ترحیم او آمده است که در اواسط ماه مه در حالیکه در اوکراین می جنگید، کشته شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما  مرگ استفان زابیلسکی شهروند آمریکایی در اوکراین را تایید کنیم.

وی افزود: ما با خانواده او در تماس بوده‌ایم و تمام کمک‌های کنسولی ممکن را ارائه کرده‌ایم.

بر اساس آگهی ترحیم او که در اول ژوئن در "رکوردر" یک روزنامه محلی در ایالت نیویورک منتشر شده است، زابیلسکی در روز یکشنبه  ۱۵ مه ۲۰۲۲، هنگام جنگیدن در روستای دوروژنینک در اوکراین درگذشته است. وی در زمان مرگ ۵۲ ساله بوده است.

سی ان ان اعلام کرد: پیش از این ویلی کنسل یک کهنه سرباز آمریکایی در ماه آوریل درحالی که در کنار نیروهای اوکراینی می جنگید، کشته شد.

این در حالی است که دو آمریکایی که در کنار نیروهای اوکراینی مشغول جنگ با نیروهای روسیه بودند حدود یک هفته است که مفقود شده‌اند. یک کانال نزدیک به روسیه همان زمان در تلگرام از بازداشت دو آمریکایی در نزدیکی خارکف خبر داده بود. 

این دو فرد با نام‌های الکساندر جان رابرت دروک، ۳۹ ساله، از ایالت آلاباما و اندی تای نگوک هوین ۲۷ ساله، از آلاباما حدود یک هفته است که مفقود هستند. 

خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد، رسانه‌های روسیه تصاویری از دو شهروند آمریکایی اسیر شده در اوکراین را منتشر کردند که می‌تواند اولین تایید اسارت این دو فرد بدست نیروهای روسیه باشد.

به گزارش ایرنا از رویترز، روزنامه ایزوستیا کلیپ ویدئویی از مصاحبه کوتاه با اندی هوین ۲۷ ساله از شهر هارتسل در ایالت آلاباما منتشر کرد. کانال راشا تودی نیز تصویری از مردی به نام الکساندر دروک ۳۹ ساله، اهل توسکالوسا، آلاباما منتشر کرده است.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: به من در مورد این موضوع اطلاع داده شده است. ما از موقعیت آن‌ها خبری نداریم، اما می‌خواهم تکرار کنم که آمریکایی‌ها اکنون نباید به اوکراین بروند. دوباره می‌گویم: آمریکایی‌ها نباید به اوکراین سفر کنند. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین در  چهارمین ماه خود به سر می برد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید