صدور بیانیه مشترک میان ترکیه و عربستان

کدخبر: ۵۰۳۶۲۳
​اقتصادنیوز: بن سلمان و اردوغان در بیانیه‌ای مشترک از تصمیم خود برای آغاز مرحله جدید همکاری خبر دادند.
صدور بیانیه مشترک میان ترکیه و عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از آناتولی ترکیه، این همکاری‌ها شامل همکاری‌ سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی می شود.

در این بیانیه مشترک همچنین دو کشور راه های تسهیل تجارت فی مابین را بررسی کردند.

از دیگر مفاد این بیانیه مشترک می توان به دعوت ترکیه از صندوق‌های سرمایه گذاری عربستانی برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های جدید ترکیه‌ای اشاره کرد.

محمد بن سلمان عصر چهارشنبه در سومین ایستگاه سفر منطقه ای خود پس از مصر و اردن وارد آنکارا شد و در فرودگاه اسن بوگا مورد استقبال فواد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه قرار گرفت.

ولیعهد عربستان ساعاتی پیش در نخستین سفر خود به ترکیه پس از دیدار با مقامات بلندپایه ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور راهی ریاض شد.

روابط عربستان و ترکیه درپی قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه تیره شد و عربستان به دنبال آن سطح روابط سیاسی و اقتصادی با ترکیه را به شدت پایین آورد.

اردوغان که ماه های اخیر با بحران شدید اقتصادی در کشورش و کاهش شدید ارزش لیر مواجه است، برای برون رفت از این وضعیت تلاش کرده تا روابط خود با سعودیها را بهبود بخشد و در این راه پرونده قتل خاشقچی را وجه المصالحه قرار دهد.
رئیس جمهوری ترکیه در همین راستا اخیرا سفری به جده داشت و با بن سلمان دیدار کرده بود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید