مخالفت گوترش با درخواست ضدروسی سازمان ملل

کدخبر: ۵۰۳۹۰۷
اقتصادنیوز: گوترش در واکنش به حذف روسیه از کنفرانس اقیانوس سازمان ملل گفت: روسیه در آلودگی اقیانوس ها نقش دارد و بر تغییرات اقلیمی تاثیر می گذارد. معتقدم کشورهایی که در مشکلات نقش دارند باید در حل آنها نیز مشارکت داشته باشند.
مخالفت گوترش با درخواست ضدروسی سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با حذف روسیه از کنفرانس اقیانوس سازمان ملل که از ۲۷ ژوئن تا ۱ ژوئیه ( ۶ تا ۱۰ تیرماه) در لیسبون پرتغال برگزار خواهد شد، مخالفت کرد.

 دبیر کل سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی به خبرگزاری پرتغالی لوسا گفت: روسیه نباید از کنفرانس اقیانوس سازمان ملل حذف شود.

گوترش توضیح داد که حذف یک کشور از فهرست شرکت کنندگان در کنفرانس برایش منطقی نیست، زیرا هدف نشست آتی تغییر سیاست آب و هوایی همه کشورها است.

وی گفت: روسیه در آلودگی اقیانوس ها نقش دارد و بر تغییرات اقلیمی تاثیر می گذارد.  معتقدم کشورهایی که  در مشکلات نقش دارند باید در حل آنها نیز مشارکت داشته باشند.

پیش از این، "ژائو گومز کراوینیو" وزیر امور خارجه پرتغال، مشارکت روسیه در کنفرانس آتی را تایید و اعلام کرده بود: روسیه یکی از اعضای سازمان ملل است و در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.

 به گزارش خبرگزاری تاس، هیات روسیه در پرتغال به رهبری "روسلان ادلگریف" فرستاده رئیس جمهوری در امور تغییرات آب و هوایی در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین در  چهارمین ماه خود به سر می برد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید