انتقادات تند مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی:

قطعاً وضعیت حکمرانی امروز ما در طراز اسلام نیست/قانون اساسی دچار دستکاری‌های نادرستی شد

کدخبر: ۵۰۴۹۴۵
مسیح مهاجری مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی و از بازماندگان بمب‌گذاری هفتم تیر سال 60،در سالگرد این واقعه تاریخی انتقاداتی را نسبت وضع موجود مطرح کرد.
 قطعاً وضعیت حکمرانی امروز ما در طراز اسلام نیست/قانون اساسی دچار دستکاری‌های نادرستی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد شهدای هفتم تیر و شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی عصر دیروز در کانون توحید تهران برگزار شد.

در این جلسه که به دعوت خانواده شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی برگزار شد و جمعی از اقشار مختلف مردم، دانشگاهیان، فعالان سیاسی، روحانیون و خانواده‌های شهدا حضور داشتند آقای مسیح مهاجری از بازماندگان فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر 1360 و از یاران شهید بهشتی طی سخنان مبسوطی ضمن تشریح شخصیت آیت‌الله بهشتی در ابعاد علمی، معنوی و عملی به خدمات علمی آن شهید در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب و همراهی با نهضت امام خمینی اشاره کرد و تربیت دو گروه از جوانان دانش‌آموز و طلبه در قم و همینطور تشکیل جلسات تفسیر قرآن در تهران بعد از تبعید شدن از قم به تهران را از خدمات مهم وی در جهت معرفی اسلام ناب محمدی براساس مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست. وی، صداقت را سرمایه معنوی بسیار مهم آیت‌الله بهشتی دانست که عامل مهم موفقیت آن عالم ربانی بود.

وی فعالیت‌های بسیار ارزشمند آیت‌الله بهشتی در سال‌های دهه 1340 در مرکز اسلامی هامبورگ آلمان و روابط تبلیغی با دانشجویان، دانشگاهیان و علمای مسیحی و یهودی در سرتاسر اروپا برای معرفی اسلام را ازجمله فعالیت‌های این متفکر بزرگ در زمینه معرفی اسلام در طراز جهانی دانست.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی مدیریت مجلس خبرگان قانون اساسی و تدوین قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی، تربیت کادرهای فعال و متعهد و متخصص در قالب تشکیلات حزب جمهوری اسلامی، بازسازی قوه قضائیه، هدایت امور در شورای انقلاب، برجا گذاشتن دو میراث گران‌بهای کادرهای ساخته شده در مکتب عملی شهید بهشتی و سخنان راهبردی و بسیار راهگشای ایشان را ازجمله خدمات بزرگ این عالم ربانی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

آقای مهاجری آنگاه به ابتکار بسیار ارزشمند آیت‌الله بهشتی در زمینه برنامه تربیت مبلغ اشاره کرد و این برنامه را در بخش‌های هدف، حوزه جغرافیائی، نیروها، محتوای برنامه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی، روش مطالعاتی و تحقیقات، نقش نظارتی آیت‌الله بهشتی بر مطالعات و تحقیقات، رفتار با همکاران و عملکردها را تشریح نمود.

وی این برنامه را از اقدامات مهم آیت‌الله بهشتی جهت معرفی اسلام در طراز جهانی دانست و گفت تمام اقدامات عملی شهید بهشتی معرفی اسلام در طراز جهانی بودند.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه تربیت مبلغ و فعالیت در مرکز اسلامی هامبورگ همراه با جامعیت این فعالیت‌ها از مهم‌ترین اقدامات آیت‌الله بهشتی برای معرفی اسلام در طراز جهانی بودند، گفت: در عین حال، نظر من اینست که مدیریت در تدوین قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی بارزترین اقدام ایشان در معرفی اسلام در طراز جهانی بود.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در عین حال که عاری از عیب و نقص نیست، اگر به درستی پیاده می‌شد، ما امروز می‌توانستیم بهترین الگوی حکمرانی را در سطح جهانی به ملت‌ها ارائه کنیم. قطعاً وضعیت حکمرانی امروز ما در طراز اسلام نیست و این به خاطر عدم پای‌بندی حکمرانان به قانون و به ویژه قانون اساسی جمهوری اسلامی است. آیت‌الله بهشتی برای مجریان صالح و معتقد به اصالت قانون اهمیت زیادی قائل بودند و به خود من می‌گفتند ما باید از طریق حزب جمهوری اسلامی هر سال حداقل 200 مدیر توانمند و متعهد به جامعه تحویل بدهیم تا بتوانیم نظام جمهوری اسلامی در ایران را به یک الگو برای جهانیان در زمینه حکمرانی تبدیل نمائیم.

مهاجری در پایان گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی در بازنگری سال 1368 دچار دستکاری‌های نادرستی شد، در عمل هم در مواردی معطل مانده و در مواردی هم ضمانت اجرائی ندارد. به همین دلیل معتقد هستم اگر شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی اکنون در میان ما بودند، مهمترین اقدامشان این بود که با شجاعت و صراحت، قانون اساسی را به ریل واقعی برمی‌گرداندند تا شایسته معرفی اسلام طراز جهانی باشد.

*قطعاً وضعیت حکمرانی امروز ما در طراز اسلام نیست و این به خاطر عدم پای‌بندی حکمرانان به قانون به ویژه قانون اساسی جمهوری اسلامی است

*اگر شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی اکنون در میان ما بودند، مهم‌ترین اقدامشان این بود که با شجاعت و صراحت، قانون اساسی را به ریل واقعی برمی‌گرداندند تا شایسته معرفی اسلام طراز جهانی باشد

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک