نفتالی بنت از دنیای سیاست کناره گیری می کند!

کدخبر: ۵۰۵۱۷۰
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی به اعضای حزبش اطلاع داده است که در انتخابات آینده شرکت نخواهد کرد و نخست‌وزیر جایگزین باقی خواهد ماند.
 نفتالی بنت از دنیای سیاست کناره گیری می کند!

به گزارش اقتصادینوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر موقت این رژیم به اعضای حزب خود گفته است که قصد ندارد در انتخابات آتی نامزد شود.

طبق گزارش اسپوتنیک، شبکه رسمی «کان» در حساب توئیتری خود نوشت: «بنت به اعضای حزبش اطلاع داده است که در انتخابات آینده شرکت نخواهد کرد و نخست‌وزیر جایگزین باقی خواهد ماند.»

بنت در بیانیه‌ای که سخنگوی او منتشر نموده اعلام کرده است که اوایل امروز اعضای حزب «یامینا» را از این تصمیم خود مطلع کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که نفتالی بنت پس از کناره‌گیری از دنیای سیاست تصمیم گرفته تا رهبری حزب یمینا را به «آیلت شاکد» بسپارد.

نفتالی بنت چند روز پیش و پس از یک شکست بزرگ سیاسی و رسیدن به بن بستی تقریباً بی‌سابقه، تصمیم گرفت تا جای خود را با «یائیر لاپید» وزیر خارجه فعلی عوض کند.

بنت و لاپید در ژوئن ۲۰۲۱ ائتلاف منحصر بفردی در تاریخ رژیم صهیونیستی تشکیل دادند تا به ۱۲ سال نخست‌وزیری پیوسته «بنیامین نتانیاهو» پایان دهند. این ائتلاف از احزاب راستگرا، میانه‌رو، چپگرا و برای نخستین‌بار یک تشکل عرب تشکیل شد. اما در هفته‌های اخیر شکست‌های متعددی متحمل و بیشتر متزلزل شد تا این‌که ششم ژوئن مخالفان با جمع آوری اکثریت آرا، پیش‌نویس قانون انحلال کنست را تصویب کردند.

رأی به پیش‌نویس قانون انحلال پارلمان مرحله‌ای کلیدی به سوی فراخوانی برای انتخابات پیش از موعد جدید است که پنجمین انتخابات پارلمانی در کمتر از ۴ سال در اراضی اشغالی خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید