واکنش امام جمعه کرمانشاه به افزایش اجاره خانه ها/ با مبانی اسلام سازگار نیست

کدخبر: ۵۰۶۶۷۹
اقتصادنیوز: آیت الله علما به بالا بودن برخی کرایه خانه‌ها واکنش نشان داد و گفت: کرایه خانه‌ها گاهی بالاست این با مبانی اسلام سازگاری ندارد، زیرا باید واقف باشیم چرا که اسلام با معنویت پیش رفته است.
واکنش امام جمعه کرمانشاه  به افزایش اجاره خانه ها/ با مبانی اسلام سازگار نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشن‌های عید غدیر با حضور استاندار کرمانشاه، مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران نهاد های انقلابی در دفتر امام جمعه بیان کرد: هیچ دین و آیینی به اندازه اسلام مرزهای انسانیت و فطرت را رعایت نکرده است.

وی در ادامه سخنانش از عید غدیر به عنوان بزرگترین عید مسلمانان یاد کرد که بقیه اعیاد در ظل آن است و اظهار کرد: عید غدیر عید الله اکبر است و همه اعیاد در ظل آن است حتی بعثت هم در دل آن است زیرا پیامبر اکرم (ص) مقام ولایت داشت.

وی افزود: همه احکام اسلامی یک طرف، عید ولایت طرف دیگر، لذا باید این موقعیت برجسته دینی و اجتماعی به خوبی بین آحاد مردم طرح شود تا عموم جامعه به مواهب بلند و آسمانی آن واقف شوند.

آیت الله علماء پیرامون عظمت و جامعیت اسلام اظهار داشت: اسلام با فطرت سر وکار دارد، لذا اگر خوب تعریف شود تاثیر شگرف خود را خواهد گذاشت، بنابراین باید جامعیت اسلام را تعریف کنیم و به مردم آموزش دهیم زیرا خداوند متعال به پیامبر (ص) می فرماید هم با بشارت کار کن و هم هم نذیر باش.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه پیرامون وضعیت عفاف و حجاب در جامعه گفت: برای عفاف و حجاب باید زمینه عفاف را فراهم کنیم، متأسفانه مهریه ها گاهی بالاست و همین باعث عدم تعادل خانواده می شود.


انتقاد امام جمعه کرمانشاه از بالا بودن برخی کرایه خانه‌ها: با مبانی اسلام سازگاری ندارد

وی پیرامون اهمیت پیوسته کار کردن تصریح کرد: تدریج کار خود را می کند اگر از روز اول جلو برخی کجی ها را می گرفتیم ، الان مشکل اجتماعی نداشتیم ، باید همگان آستین همت را بالا بزنیم و همه ورود کنیم، زیرا دنیای استکبار دست از ما برنمی‌دارد ، باید کاری اسلامی کنیم، زیرا اسلام از مرز انسانی و فطرت هرگز فراتر نرفته و عمیقاً تأثیر خود را بر قلوب خواهد گذاشت.

امام جمعه کرمانشاه افزود: باید ببینیم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی چگونه حاج قاسم شد؟ و به این مرتبه رسید؟ حاج قاسم سر سفره ولایت به این موقعیت دست یافت.

آیت الله علماء پیرامون تهدیدات خارجی ها تأکید کرد: ما باید کار خود را بکنیم و هرگز به خارجی ها نباید گوش داد، زیرا دنیای غرب نابودی عفت و فرهنگ ما را می خواهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید