فرمان امام جمعه قم درباره حجاب

کدخبر: ۵۰۶۹۵۳
اقتصادنیوز: سعیدی امام جمعه قم در خطبه های این هفته گفت: لازم است که همه اقشار مردم و مسئولان از ارزش های انقلابی به ویژه عفاف و حجاب دفاع کنند و با دستور رئیس جمهور همه مسئولان موظف به رعایت این واجب الهی هستند.
فرمان امام جمعه قم درباره حجاب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، امام جمعه قم گفت: همه اقشار مردم و مسئولان از ارزش های انقلابی به ویژه عفاف و حجاب دفاع کنند و با دستور رئیس جمهور همه مسئولان موظف به رعایت این واجب الهی هستند.

سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد در ادامه جریان شناسی عصر پیامبر صلوات الله علیه و اله به تفسیر آیه ۴۷ سوره توبه اشاره و اظهار کرد: منافقان وقتی بحث جهاد پیش می آمد در مسلمانان ایجاد سستی و فتنه می کردند و خود نیز شانه از بار جهاد خالی می کردند.

وی گفت: قرآن می فرماید اگر منافقان برای نبرد با شما بیرون می آمدند با تشویش، دلهره، خبر چینی، تفرقه، اختلاف افکنی و انتشار اخبار ساختگی و دروغ فتنه برپا می کردند چون در میان سربازان اسلام هم همواره افراد سست ایمانی هستند که از منافقان اثر می پذیرند، هنگام بروز خطر منافقان با فرار خود از جبهه و به دنبال خود کشاندن ساده لوحان باعث اخلال در جهاد می شدند.

امام جمعه قم گفت: خداوند در آیه ۴۷ سوره توبه بعد از نقل پاره ای از اندیشه ها و افکار غلط منافقان و تأثیر سوئشان در رزمندگان به مسلمانان مژده می دهد که نیامدن منافقان به جهاد نه تنها جای تأسف ندارد بلکه جای خوشحالی دارد و به نفع مسلمانان است.

 

مسلمانان هیچ وقت نباید به فکر افزودن سیاهی لشکر باشند

وی با بیان اینکه مسلمانان هیچ وقت نباید به فکر افزودن سیاهی لشکر باشند، افزود: مسلمانان باید به فکر این باشند که افراد مخلص و با ایمان را با خود داشته باشند و این درسی برای امروز است که گاهی گروه کمی از افراد با ایمان، مخلص و مقاوم می توانند بر عده کثیری غلبه کنند.

سعیدی با بیان این که خداوند می فرماید منافقان در صفوف مسلمانان جاسوسانی دارند که اخبار را به منافقان گزارش می دهند، افزود: خداوند در پایان این آیه می فرماید که خداوند از احوال منافقان که با فساد در جامعه مسلمانان ظلم می کنند آگاه است.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه شنبه روز عرفه و روز شهادت مسلم بن عقیل است، گفت: درباره ارزش روز عرفه در روایتی از امام صادق نقل شده است کسی که در ماه رمضان مورد مغفرت قرار نگیرد دیگر فرصت مغفرت ندارد مگر اینکه روز عرفه را درک کند بنابراین عرفه فرصت استثنایی برای استغفار و تقرب الی الله است.

 

بهترین کار در روز عرفه دعا است

امام جمعه قم با بیان اینکه بهترین کار در روز عرفه دعا است، افزود: امام صادق(ع) فرمودند روز عرفه هر دعایی را دوست داری بخوان و در دعا کردن بکوش زیرا آن روز روز درخواست است و خداوند هم برای دعا ی شما وعده اجابت داده است؛ از طرف دیگر روز عرفه روز شهادت اولین شهید نهضت اباعبد الله (ع) یعنی حضرت مسلم بن عقیل است که با حیله ابن زیاد مردم کوفه پشت او را خالی کردند و او را به همراه هانی بن عروه به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه یکشنبه دهم ذی الحجه روز عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت است، گفت: عید قربان به همراه عید فطر در میان اعیاد اسلامی در میان همه مسلمانان مشترک است؛ عید قربان روزی است که حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه السلام با آمادگی، تسلیم و رضایت کامل طبق دستور الهی فرزند خود را برای قربانی به درگاه خداوند بردند و خداوند هم پذیرفت ولی اجازه ندادند که حضرت اسماعیل قربانی شوند و به جای ایشان ذبح عظیمی را قرار داد که به شهادت امام حسین علیه السلام تفسیر شده است.

 

امامت و ولایت محور وحدت امت اسلامی است

سعیدی با اشاره به اینکه عید قربان آغاز دهه امامت و ولایت است، گفت: امامت و ولایت محور وحدت امت اسلامی است و دین خدا با ابلاغ امامت و ولایت کامل شد و با توجه به اهمیت امامت در اندیشه شیعه، حکومت در مبنای تشیع تفاوت های فراونی با حکومت در اندیشه های دیگر دارد و اطاعت از امام در ردیف اطاعت از خدا و رسول آمده است.

وی گفت: امامت در اندیشه شیعه منصبی الهی و فراتر از گزینش و انتخاب مردم است و هرگز فردی از طریق انتخاب مردم، انتخاب اهل حل و عقد و یا انتخاب شورا به مقام امامت و عصمت نمی رسد و همانطور که پیامبر را خداوند تعیین کرد امام را هم خدا تعیین می کند.

امام جمعه قم تصریح کرد: اگر امامت از جامعه برداشته شود حرکت تکاملی جامعه مختل می شود و جامعه دچار پراکندگی می شود همانطور که امام علی (ع) فرمودند رهبر مانند ریسمان محکم است که مهره های تسبیح را به هم متصل می کند و اگر این ریسمان از هم جدا شود مهره‌ها پراکنده می‌شوند و هر کدام به سمتی می افتند.

وی در ادامه با اشاره به پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب برای روز عرفه که توسط نماینده ولی فقیه در حج قرائت شد، ابراز کرد: در این پیام مقام معظم رهبری به حجاج فرمودند وحدت مسلمانان یکی از دو پایه اساسی حج است که اگر با معنویت مؤمنان همراه شود باعث عزت مسلمین و ذلت و خواری دشمنان می شود.

 

دین اسلام آمیزه ای از سیاست و معنویت است

سعیدی افزود: ایشان فرمودند حج ترکیبی از دو عنصر سیاسی و معنوی است و دین اسلام آمیزه ای از سیاست و معنویت است و دشمنان امت های مسلمان کوشش انبوهی را برای از بین بردن وحدت و معنویت به کار گرفته اند.

وی ادامه داد: امیدواریم که مسلمانان با شنیدن این پیام بصیرت بخش و استکبار ستیز رهبر انقلاب برای خدا قیام کنند و بت‌های کفر و ظلم و رژیم های متجاوز و غارتگری مانند رژِم صهیونیستی را به ذلت و رسوایی کشانده و ساقط کنند.

امام جمعه قم در ادامه با بیان اینکه سه شنبه ۲۱ تیر روزی است که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهر شاد مشهد به خاک و خون کشیدند، گفت: شهدای آن روز برای حمایت از حجاب و عفاف به شهادت رسیدند و در این وسیله تدین، ولایت مداری و غیرت دینی خود را به اثبات رساندند.

مردم و مسئولان از ارزش های انقلابی به ویژه عفاف و حجاب دفاع کنند

وی تصریح کرد: امروز که با عنایت خدا، امام زمان (عج)، رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه ای، همراهی مردم و نثار خون شهدا ایران دارای نظامی مقتدر و بی نظیر شده است و بیش از ۴۰ سال ملت ما تهدیدها و تحریم‌های فراوان دشمنان را پشت سر گذاشتند، لازم است که همه اقشار مردم و مسئولان از ارزش های انقلابی به ویژه عفاف و حجاب دفاع کنند و با دستور رئیس جمهور همه مسئولان موظف به رعایت این واجب الهی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید