ترامپ: من آدم وحشتناکی نیستم!

کدخبر: ۵۰۷۷۶۲
ترامپ درباره افرادی که تصمیم گرفتند وی را از استفاده از توییتر و فیس بوک منع کنند، گفت: "اینها یک مشت اراذل و اوباش هستند."
ترامپ: من آدم وحشتناکی نیستم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در توییتر راه‌ ارتباطی بود که وی در دوران ریاست جمهوری‌اش اغلب اوقات از آن استفاده می‌کرد. ترامپ معمولا از حساب کاربری‌اش در توییتر برای اعلام انتصاب‌ها و اخراج‌ها، بازارگرمی درباره اتخاذ سیاست‌های جدید و تحریک میلیون‌ها تن از دنبال‌کنندگان و طرفداراش به ارعاب منتقدان و دشمنان فرضی یا واقعی استفاده می‌کرد.

اما پس از آنکه ترامپ در توییتی طرفدارانش را به برگزاری یک اعتراضات "وحشیانه" در تاریخ شش ژانویه سال ۲۰۲۱ یعنی روزی که قرار بود کنگره شکست وی در مقابل جو بایدن را تایید کند، فراخواند و آنها نیز با حمله به کنگره دست به غارت و تخریب این ساختمان و ایجاد آشوب زدند، حساب کاربری وی در توییتر مسدود شد و امکان استفاده ترامپ از این شبکه اجتماعی از وی گرفته شد.

فردای آن روز، فیس بوک نیز حساب کاربری ترامپ را به خاطر تحریک خشونت به حالت تعلیق درآورد و وی را از استفاده ازاین پلتفورم منع کرد. به طور کلی ترامپ همچنان از استفاده از اکثر رسانه‌های اجتماعی منع است اگرچه فیس‌بوک اعلام کرده که این ممنوعیت را در سال ۲۰۲۳ مورد بازبینی قرار می‌دهد.

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با الکس هولدر، مستندساز انگلیسی گفت، "شرم‌آور است که دو مورد از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دسترسی وی را از استفاده از این پلتفورم‌ها را به اتهام تحریک یک شورش مسدود کردند آن هم در حالی که رهبران کشورهای خودکامه همچنان به این پلتفورم‌ها دسترسی دارند. "  

این یکی از سه مصاحبه‌ای بود که هولدر برای مستندش تحت عنوان "بی‌سابقه" استفاده کرد.

ترامپ درباره افرادی که تصمیم گرفتند وی را از استفاده از توییتر و فیس بوک منع کنند، گفت: "اینها یک مشت اراذل و اوباش هستند."

وی افزود: "آنها به افرد دیگری که انسان‌های وحشتناکی هستند اجازه استفاده از این پلتفورم‌ها را می‌دهند. اما من آدم وحشتناکی نیستم. من نقش پررنگی در این رسانه‌های اجتماعی داشتم و صدها میلیون تن دنبال‌کننده پست‌های من بودند."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید