آغاز رزمایش مشترک آمریکا و لبنان

کدخبر: ۵۰۷۹۳۹
فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا و ارتش لبنان، رزمایش دو هفته‌ای مشترک خود تحت عنوان «اتحاد قاطع ۲۰۲۲» را در آب های سرزمینی لبنان آغاز کردند.
آغاز رزمایش مشترک آمریکا و لبنان

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  تسنیم، بر اساس بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا NAVCENT منتشر کرده است، رزمایش امسال این کشور با لبنان بر روی عملیات امنیتی دریایی، روش‌های مین‌روبی و خنثی‌سازی مهمات منفجره با مشارکت تقریباً 60 نفر از نیروی دریایی، تفنگداران، ارتش ایالات متحده و گارد ساحلی متمرکز خواهد بود.

«برد کوپر» فرمانده NAVCENT و ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا و نیروهای دریایی مشترک مدعی شد که این رزمایش‌ها «فرصتی عالی برای همکاری با شرکای لبنانی بسیار توانمند ما و تقویت روابطمان است، زیرا همکاری با یکدیگر امنیت و ثبات منطقه را افزایش می دهد».

در همین رابطه، دوروتی شیا سفیر آمریکا در لبنان مدعی شد: «در طول 22 سال گذشته، رزمایش اتحاد قاطع 2022 همکاری بین نیروهای مسلح ما ایجاد کرد و آمادگی ارتش لبنان را برای انجام مأموریت با وجود همه چالش‌هایی که ارتش لبنان در این زمینه با آن مواجه بود، تضمین کرد. در شرایط بحران اقتصادی لبنان، آنها تعهد فوق العاده‌ای از خود نشان دادند و ایالات متحده به حمایت کامل خود از همه تلاش‌های آنها ادامه خواهد داد».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید