اعتراف سنگین یک مقام انگلیسی؛ امکان پیروزی مقابل روسیه نیست

کدخبر: ۵۰۸۴۳۵
اقتصادنیوز: مایکل ویگستون، فرمانده نیروی هوایی انگلیس مدعی شد؛ ما باید برای احتمال (درگیری مستقیم با روسیه) آماده باشیم و به نظر من مهم‌ترین مساله برای امنیت اروپا این است که از احتمال تهاجم روسیه خارج شود.
اعتراف سنگین یک مقام انگلیسی؛ امکان پیروزی مقابل روسیه نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فرمانده نیروی هوایی انگلیس در ادامه اظهارات تحریک‌آمیز مقامات لندن علیه مسکو ادعا کرد که جنگنده‌ها و خلبانان این کشور برای مقابله با حمله احتمالی روسیه در آمادگی کامل به‌سر می‌برند.

مایکل ویگستون در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای ادعا کرد، روسیه در روزهای اخیر به طور فزاینده‌ای تهاجمی‌تر شده و این امر می‌تواند به گسترش دامنه جنگ منجر شود.

وی گفت: ما باید برای احتمال (درگیری مستقیم با روسیه) آماده باشیم و  به نظر من مهم‌ترین مساله برای امنیت اروپا این است که از احتمال تهاجم روسیه خارج شود.

فرمانده نیروی هوایی انگلیس ادعا کرد: در ذهن من شکی نیست که روسیه مهم‌ترین تهدید برای امنیت انگلیس و اروپا است؛ کافیست به رفتار آن نه تنها در اوکراین که در گرجستان نگاه کنید؛ بنابراین ما باید آماده باشیم.

وی اضافه کرد: ما باید آماده باشیم که در کنار متحدان خود در ناتو بایستیم و از قلمرو ناتو، نه فقط انگلیس دفاع کنیم. شک ندارم که این یک تهدید آشکار است و ما برای مواجهه با آن، در حال تمرین هستیم. 

ویگستون ادامه داد: امیدواریم کار به آنجا نکشد اما روزی که روسیه علیه یک کشور ناتو اقدام تهاجمی انجام دهد، ما آماده خواهیم بود.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور همچنین تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کرده است.

سفیر روسیه دیروز در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای به دولت لندن توصیه کرد که در قبال جنگ در اوکراین واقع‌بینانه رفتار کند و با ارسال تسلیحات به کی‌یف آتش درگیری‌ها را شعله‌ور نکند.

«آندره کلین» با بیان اینکه «جنگ همیشه ادامه نخواهد داشت و در یک مقطع به پایان می‌رسد» هشدار داد که انگلیس باید این مساله را درک کند که امکان پیروزی مقابل روسیه نیست و هرچقدر به حمایت تسلیحاتی از اوکراین ادامه دهد و آتش بیار معرکه باشد، جنگ طولانی‌تر خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید