چین هم پشت روسیه را خالی کرد؟

کدخبر: ۵۱۰۹۷۳
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در خبری به اقدام اخیر چین پرداخته و مدعی شده است احتمالا چین به تحریم‌ های آمریکا و غرب علیه چین پیوسته است.
چین هم پشت روسیه را خالی کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، برای نخستین بار سرمایه‌گذاری فراگیر چین در فدراسیون روسیه موسوم به «ابتکار کمربند و جاده»، که پرهزینه‌ترین و بزرگترین طرح ترانزیت جهانی است و توسط چین در 100 کشور جهان در حال اجرا است، به صفر رسید.

ماجرای انگشتر عقیق شهید سلیمانی در زمان شهادت + فیلم

تعرض جنسی به پسرهای 15 ساله توسط فرماندهان طالبان/ یک رسانه آمریکایی افشاگری کرد

 

روز دوشنبه 3 مرداد اعلام شد که چین در نیمه نخست امسال هیچ قراردادی با نهادهای روسی در توسعه طرح‌‌های ابتکار کمربند و جاده برای گذر از روسیه نداشته است. روسیه در طرح بیش از 1.2 تریلیون دلاری چین (یک کمربند، یک جاده)، جایگاه مرکزی و اصلی داشته است.

دروغ یک نماینده مجلس لو رفت/ ماجرای کاووس سید امامی مربوط به دولت احمدی نژاد است/ او از ابتکار حکمی نگرفت

ابراهیم رئیسی؛ یک «رئیس جمهور بدشانس»/ گرانی ها صدای اعتراض مردم را در آورد

البته این برنامه در مقیاس جهانی ازجمله در عربستان و عراق با سرمایه‌گذاری حدود 6 و 10 میلیارد دلار روبه پیگیری است.‌

دلیل توقف این طرح جهانی در بخش اصلی آن یعنی روسیه، به اغلب احتمال 3 عامل است؛ پیوستن ناگزیر چین به تحریم‌های جهانی غرب علیه روسیه در تداوم‌ پیوستن همیشگی به نظم و قواعد قدرت‌های دریایی پیشرفته، اطمینان یافتن چین‌ از شکست روسیه در اوکراین و اینکه چین به دلیل اهمیت طرح کمربندی-جاده، نمی‌تواند در انتظار پایان منازعه روسیه-ناتو بماند و ناگزیر است مسیرهای جانشین بیابد. محور چین- قزاقستان- کاسپین- قفقاز- آناتولی و دریای سیاه، آلترناتیو مناسبی در این زمینه است.

پیش بینی قیمت دلار در صورت شکست مذاکرات برجام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید