کیم جونگ اون: کشورم آماده بسیج بازدارنده جنگ هسته‌ای است

پیام هسته ای رهبر کره شمالی به آمریکا /جنگ هسته ای در راه است؟

کدخبر: ۵۱۱۲۱۰
کیم جونگ اون تاکید کرد که کشورش آماده بسیج بازدارندگی جنگ هسته‌ای خود و هرگونه درگیری نظامی با ایالات متحده است.
پیام هسته ای رهبر کره شمالی به آمریکا /جنگ هسته ای در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز، براساس گزارش امروز (پنج‌شنبه) رسانه دولتی کره‌شمالی، کیم جونگ اون تاکید کرد که کشورش آماده بسیج بازدارندگی جنگ هسته‌ای خود و هرگونه درگیری نظامی با ایالات متحده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در شرایطی مطرح می‌شود که نگرانی‌هایی درباره دست زدن پیونگ‌یانگ به اولین آزمایش هسته‌ای خود از سال ۲۰۱۷ وجود دارد.

براساس گزارش رسانه دولتی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای، کیم جونگ اون این سخنان را در جریان سخنرانی در مراسمی به مناسبت شصت و نهمین سالروز آتش‌بس موقت جنگ کره در ۲۷ ژوئیه مطرح کرد که طبق آن، دو کره به لحاظ فنی در حالت جنگی باقی مانده‌اند.

کیم جونگ اون گفت: رویارویی با ایالات متحده تهدیدات هسته‌ای را به همراه داشت، زیرا این درگیری، کره‌شمالی را ملزم به دستیابی به کار تاریخی فوری برای تقویت دفاع شخصی خود کرد.

او افزود: نیروهای مسلح ما کاملاً آماده پاسخگویی به هر بحرانی هستند و بازدارندگی جنگ هسته‌ای کشور ما هم کاملاً آماده است تا قدرت مطلق خود را صادقانه، عینا و سریع برای مأموریت خود بسیج کند.

این سخنرانی پس از آن انجام شد که مقامات سئول و واشنگتن گفتند پیونگ‌یانگ آماده‌سازی برای انجام اولین آزمایش هسته‌ای خود از سال ۲۰۱۷ را تکمیل کرده است.

وزیر اتحاد کره‌جنوبی که امور بین کره‌ای را مدیریت می‌کند، سه‌شنبه گفت که "احتمال" آزمایش به مناسبت سالگرد همین صلح موقت وجود دارد، گرچه یک مقام نظامی گفت هیچ نشانه فوری از آن دیده نمی‌شود.

کیم جونگ اون در این سخنرانی گفت که واشنگتن حدود ۷۰ سال پس از این جنگ به "اقدامات خصمانه خطرناک و غیرقانونی" خود در کنار کره‌جنوبی علیه کره‌شمالی ادامه می‌دهد و به دنبال توجیه رفتار خود با "اهریمن‌سازی" از این کشور است.

کره‌شمالی مدت‌هاست که ایالات متحده را به استانداردهای دوگانه در مورد فعالیت‌های نظامی و دنبال کردن سیاست خصمانه در قبال پیونگ‌یانگ متهم می‌کند و می‌گوید که این امر مانع از آغاز مجدد مذاکرات با هدف از بین بردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور در ازای لغو تحریم‌ها می‌شود.

رهبر کره‌شمالی گفت: اقدام دوگانه ایالات متحده که تمامی اقدامات معمول نیروهای مسلح ما را به عنوان «تحریک» و «تهدید» مشتبه‌سازی می‌کند، در حالی که تمرین‌های نظامی مشترک بزرگی برگزار می‌کند که امنیت ما را تهدید می‌کند، به معنای واقعی کلمه یک راه‌زنی است. این امر روابط دوجانبه را به نقطه‌ای سوق می‌دهد که حالت درگیری است و بازگشت از آن دشوار است.

کیم جونگ اون در ادامه دولت یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی را محکوم کرد و گفت هرگونه تلاش برای ناتوان‌ ساختن پیش‌دستانه کره‌شمالی با واکنش شدید و «نابودی» مواجه خواهد شد. کیم گفت: من یک بار دیگر به صراحت اعلام می‌کنم که کره‌شمالی برای هرگونه رویارویی نظامی با ایالات متحده کاملا آماده است.

کره‌شمالی در ماه‌های اخیر موشک‌های مافوق صوت و موشک‌هایی را آزمایش کرده است که می‌گوید می‌توانند تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی داشته باشند و زمان پاسخگویی سئول به یک حمله قریب‌الوقوع را محدود می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید