حجاب هیچ محدودیتی برای بانوان ایجاد نمی‌کند

حمایت همه‌جانبه امام جمعه قم از گشت ارشاد

کدخبر: ۵۱۱۴۱۰
اقتصادنیوز: خطیب جمعه قم گفت: زنان ما با حجاب در عرصه‌های مدیریتی و رسانه‌ای حضور یافته و موفقیت‌های خوبی بدست آوردند و دشمنان در خصوص حجاب تبلیغ سو دارند و با جهاد تبیین در این زمینه باید روشنگری کرد.
حمایت همه‌جانبه امام جمعه قم از گشت ارشاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام اظهار داشت: واعظان و مداحان در این ماه تبلیغ که ماه عزاداری سید و سالار شهیدان است از سبک زندگی حسینی و زینبی، با بهره گیری از آیات و روایات مردم را با معارف اسلامی آشنا می‌کنند.

 سعیدی بیان داشت: در جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر باید احیا شود و این واجب باید متوجه همه مسلمین باشد و مختص قوم و دستگاه خاصی نیست و اصل این فریضه به تمامی مردم باز می‌گردد.

وی با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری و پرچمداری این عالم در نهضت مشروطه گفت: مشروطه اولین حادثه استثنایی بعد از ورود اسلام به ایران است که زمینه ساز انقلاب اسلامی ایران شد.

خطیب جمعه قم افزود: اولین بار در نهضت مشروطه این فکر به مردم داده شد که کشور برای همه مردم است و خواسته‌های ملت باید مورد توجه باشد که در پی آن مجلس شورا تشکیل شد.

سعیدی عنوان داشت: دشمنان و ناآگاهان برخی از خودی‌ها اوضاع مشروطه را بهم ریخت و شیخ فضل الله در این زمینه وارد میدان شد و روشنگری پرداخت و او معتقد بود که قوانین کشور باید مطابق شرع باشد اما انگلیسی‌های خبیث ضربات جبران ناپذیری به مشروطه وارد کردند و این نهضت از مسیر اصلی منحرف شد و شیخ فضل الله نوری را تا پای دار بردند و به شهادت رساندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور گفت: رهبر معظم انقلاب ائمه جمعه را با توصیه‌ها و هشدارهایی مورد لطف قرار دادند و از ائمه جمعه خواستند در برابر شبهات دشمنان ایستادگی کنند که یکی از این شبهه افکنی ها مسئله حجاب است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص زن ایرانی گفت: رهبری فرمودند زنِ باشرف و بااستعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدّن غرب زده است و اینها سال‌ها است که می‌گویند زن اگر چنانچه از قیود اخلاقی و شرعی و مانند این چیزها رها نشود نمی‌تواند پیشرفت کند، نمی‌تواند به مقامات عالی علمی و سیاسی و اجتماعی و غیره برسد؛ شرط رسیدن زن به رتبه‌های بالای اجتماعی و سیاسی و غیره این است که این قیود اخلاقی را رها کند.

سعیدی عنوان داشت: زن ایرانی در میدان‌های مختلف با حجاب اسلامی به موفقیت‌های زیادی دست یافت و امروز در مراکز دانشگاهی و علمی و ورزشی زنان حضور چشمگیری دارند.

خطیب جمعه قم ادامه داد: دختر قهرمان ایرانی وقتی بر روی سکو می‌رود با حجاب است و به مردی که مدال توزیع می‌کنند با او دست نمی‌دهد و این امر نشان از توجه به مسائل دینی است.

وی افزود: زنان ما با حجاب در عرصه‌های مدیریتی و رسانه‌ای حضور یافته و موفقیت‌های خوبی بدست آوردند و دشمنان در خصوص حجاب تبلیغ سو دارند و با جهاد تبیین در این زمینه باید روشنگری کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه اکثریت جامعه ملتزم به حجاب هستند افزود: گشت ارشاد برای هنجارشکنان است و حجاب هیچ محدودیتی برای بانوان ایجاد نمی‌کند و حجاب در کشور اسلامی ما یک ضرورت و قانون است که باید بدان عمل شود.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) افزود: حجاب در حوزه خصوصی الزامی ندارد و اسلام می‌خواهد نگاه به زن ابزاری و شهوانی نباشد اما آنچه که امروز در غرب می‌بینیم اینگونه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید