هشدار جدی ایران به ماجراجویی‌های نظامی اسرائیل

کدخبر: ۵۱۲۳۷۶
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی هشدار داد.
هشدار جدی ایران به ماجراجویی‌های نظامی اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل چهارشنبه گذشته پنجم مرداد،  با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد به اظهارات جنگ طلبانه و تهدید آمیز سران رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد.

نماینده دائم کشورمان در این نامه با اشاره به اظهارات اخیر «ایال هولاتا» مشاور امنیت ملی و رئیس شورای امنیت ملی رژیم اسرائیل، اعلام کرد که رژیم اسرائیل همچنان به تهدید به استفاده از زور علیه ایران ادامه می‌دهد و این اظهارات علناً مسؤولیت عملیات‌های خرابکارانه و اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل در ایران را تأیید کرده و برعهده گرفته است.

در این نامه اشاره شده که در مصاحبه‌ای در ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۲، ایال هولاتا، رئیس شورای امنیت ملی رژیم اسرائیل، آشکارا ایران را به عملیات تروریستی بیشتر تهدید کرد و گفت: «ما در طول یک سال گذشته ... در ایران به ندرت عمل کرده‌ایم.» وی همچنین با بیان اینکه «اسرائیل بدون توجه به نظر واشنگتن در مورد این موضوع، مستقلاً علیه جمهوری اسلامی عمل خواهد کرد»، افزود: این تنها ادامه کاری است که در سال گذشته انجام داده است».

 در ادامه نامه تاکید شده که این اظهارات تحریک آمیز و جنگ طلبانه نه تنها نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است، بلکه اذعان صریح و آشکار به مسؤولیت عملیات و اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل علیه مقامات و دانشمندان ایرانی و زیرساخت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران است که توسط این رژیم در سال‌های اخیر در داخل خاک ایران صورت گرفته است. همچنین این واقعیت را ثابت می‌کند که رژیم اسرائیل مسؤول اینگونه اقدامات جنایتکارانه و تروریستی است و باید پاسخگو باشد و عواقب چنین جنایاتی را بپذیرد.

در نامه مذکور همچنین به اظهارات اخیر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم اسرائیل اشاره شده که بار دیگر به دروغ و کمپین اطلاعات نادرست علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران متوسل شده و در مصاحبه‌ای در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۲ مدعی شده که اسرائیل توانایی آسیب جدی و به تعویق انداختن برنامه هسته‌ای ایران را دارد.

 در نامه ایران تاکید شده که جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران در راستای اجرای سیاست‌های شرورانه این رژیم در منطقه، حق مشروع خود را بر اساس حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد در پاسخ به این گونه اقدامات جنایتکارانه و تروریستی محفوظ دانسته و از مردم و منافع امنیت ملی خود در هر زمانی که مناسب تشخیص دهد، محافظت می‌کند.

در پایان نامه از شورای امنیت خواسته شده به تعهدات منشوری خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی پایبند بوده و سیاست‌های جنگ افروزانه و فعالیت‌های بدخواهانه رژیم اسرائیل را که تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت بین‌المللی است، محکوم کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید