موضع جدید گروسی درباره برنامه هسته ای ایران

کدخبر: ۵۱۲۵۲۰
اقتصادنیوز: مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: برنامه هسته‌ای ایران در سال ۲۰۲۲ بسیار متفاوت از برنامه آن در سال ۲۰۱۵ است. برنامه هسته ای ایران بسیار سریع در حال پیشرفت و گسترش است، اما به این معنی نیست که ما نمی‌توانیم آن را تایید کنیم.
موضع جدید گروسی درباره برنامه هسته ای ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد که برنامه هسته ای ایران بسیار سریع پیش می رود.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای شرکت در دهمین کنفرانس بازنگری ان پی تی به نیویورک سفر کرده است، روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود که برنامه هسته‌ای ایران بسیار بسیار سریع به پیش می‌رود.

وی اضافه کرد که برنامه هسته ای ایران در سال ۲۰۲۲ بسیار متفاوت از برنامه آن در سال ۲۰۱۵ است. برنامه هسته ای ایران بسیار سریع در حال پیشرفت و گسترش است اما به این معنی نیست که ما نمی توانیم آن را تایید کنیم.

وی تصریح کرد که برای تایید این برنامه هسته ای، متناسب با پیشرفت ها به دسترسی نیاز داریم. تایید برنامه هسته ای ایران ناممکن نیست، اما کار بسیار جامع و ضروری است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین گفت که ایران به ما درباره سانتریفیوژهای جدید اطلاع داده است. بازرسان ما آماده هستند و این امر را به شورای حکام اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی دوشنبه شب در گفت وگویی تلویزیونی تصریح کرد:‌  دستور راه اندازی صدها ماشین جدید سانتریفیوژ عصر امروز داده شد که متشکل از انواع ماشین پیشرفته IR۶ و IR۱ است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: این اقدام را در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران و رسیدن به حداقل میزان غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو انجام شده که کف نیاز کشور است. در این رابطه با آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع رسانی شده است.  

کمالوندی خاطرنشان کرد: این ماشین‌ها را نصب کرده بودیم و شروع عملیات بهره برداری از ۵۰۰ ماشین IR۶ پروسه‌ای ۱۰ تا ۱۵ روزه دارد.

 

این خبر تکمیل می‌شود ...

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید