هشدار جمهوری اسلامی درباره انفجار قیمت ها /زنگ خطر افزایش تورم به صدا در آمده است

کدخبر: ۵۱۲۸۱۰
درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل در برخی از استانها، افزایش انفجاری داشته و خانوارها 90 درصد بیشتر از تیر 1400 برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان، هزینه کرده‌اند.
هشدار جمهوری اسلامی درباره انفجار قیمت ها /زنگ خطر افزایش تورم به صدا در آمده است

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران در این هفته نشان داد که نرخ تورم نقطه به نقطه تیرماه برای اقلام مورد نیاز مصرفی و خوراکی در برخی استانها به بیش از 90 درصد رسیده، در حالیکه در اواخر خردادماه پیش‌بینی می‌شد که این رقم در تیرماه با افزایش 11 درصدی نسبت به خردادماه به حدود 60 درصد برسد.

این شاخص تورمی به آن معناست که درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل در برخی از استانها، افزایش انفجاری داشته و خانوارها 90 درصد بیشتر از تیر 1400 برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان، هزینه کرده‌اند.

آنها که از دیوار سفارت انگلیس بالا رفتند و پُست گرفتند؛ از علی فروغی تا عضو ستاد ابراهیم رئیسی

توئیت انگلیسی محمود احمدی نژاد در پی درگذشت بیل راسل/ خدا رحمتش کند

این شاخص تورمی از جنبه دیگر بیانگر آنست که سیاست دولت و اصلاحات اقتصادی وعده داده شده نتوانسته باعث تخلیه تورمی شده و شوک تورمی خردادماه نه‌تنها پایدار مانده بلکه افزایش انفجاری سطح عمومی قیمت‌ها در تیرماه، زنگ خطر را برای ماههای آینده به صدا درآورده است. هرچند مسئولین از پشت تریبون‌ها به مردم نوید بهبود اوضاع و بهتر شدن شرایط اقتصادی و معیشتی را می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک