تبعات خطرناک اقتصادی جنگ اوکراین بر آینده اروپا

کدخبر: ۵۱۳۴۶۱
اقتصادنیوز: رئیس جمهور فنلاند هشدار داد که در میانه درگیری در اوکراین، رکود اقتصادی به زودی گریبان‌گیر اتحادیه اروپا می شود.
تبعات خطرناک اقتصادی جنگ اوکراین بر آینده اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رئیس جمهور فنلاند درباره رکود قریب الوقوعی که به واسطه جنگ در اوکراین دامن گیر اروپا می دهد هشدار داد.

نیوز تی وی یو اس ای، «سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند در مصاحبه ای با یک رسانه داخلی این کشور، که روز یکشنبه منتشر شد، هشدار داد که در میانه درگیری در اوکراین، رکود اقتصادی به زودی گریبان گیر اتحادیه اروپا می شود.

رئیس جمهور فنلاند تاکید کرد: هر چند ما در فنلاند عادت داریم با این ایده زندگی کنیم که سال آینده همه چیز بهتر خواهد شد، اما اکنون دیگر چنین نخواهد بود. وی یادآور شد که بدتر شدن شرایط زندگی دراروپا به دلیل جنگ در اوکراین، ممکن است مفهوم وحدت را تحت تاثیر قرار دهد.

نینیستو با یادآوری تلاش فنلاند برای پیوستن به ناتو به بهانه رفع نگرانی های امنیتی خود افزود که این کشور در مسیری حرکت می‌کند که خودکفایی به معنایی بسیار گسترده، محوری است. برغم اینکه در مسیر پیوستن به ناتو پیش می رویم، این خودکفایی بعد امنیتی را نیز شامل می شود.

رئیس جمهور فنلاند در بخشی از مصاحبه خود نسبت به تشدید احتمالی درگیری در اوکراین ابراز نگرانی کرد و بدون ارائه جزئیات در مورد اینکه چنین احتمالی چگونه خواهد بود، گفت: این خطر همیشه وجود دارد و باید در نظر گرفته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید