روایت نازنین زاغری از روزهای زندان و کابوس شبانه‌اش/ هنوز نمیدانم که چگونه آزاد شدم

کدخبر: ۵۱۳۹۳۰
زاغری با اشاره به روزهای نخست دستگیری و زندانی شدنش، می گوید که زمانی که در سلول انفرادی 2 در 2 در زندان کرمان بود، گمان می برده که به اشتباه دستگیر شده و به زودی آزاد خواهد شد. امّا بازجویان او خیلی زود اتهامش را به او تفهیم می کنند و به ادّعای زاغری، به او می فهمانند که آزادی اش در گروی پرداخت بدهی 400 میلیون پوندی بریتانیا به ایران است
روایت نازنین زاغری از روزهای زندان و کابوس شبانه‌اش/ هنوز نمیدانم که چگونه آزاد شدم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو، نازنین زاغری راتکلیف، زندانی سیاسی که به اتهام جاسوسی، 6 سال در ایران زندانی بود، در جدیدترین مصاحبه اش با خبرنگار فایننشیال تایمز که در یک رستوران ژاپنی در لندن انجام گرفته است، از روزهای زندان در ایران، پشت پرده آزادی اش و همچنین، احوال روزهای آزادی اش می گوید.

زاغری با اشاره به روزهای نخست دستگیری و زندانی شدنش، می گوید که زمانی که در سلول انفرادی 2 در 2 در زندان کرمان بود، گمان می برده که به اشتباه دستگیر شده و به زودی آزاد خواهد شد. امّا بازجویان او خیلی زود اتّهامش را به او تفهیم می کنند و به ادّعای زاغری، به او می فهمانند که آزادی اش در گروی پرداخت بدهی 400 میلیون پوندی بریتانیا به ایران است، بدهی که بابت خرید تانک چیفتن از بریتانیا است، تانک هایی که هرگز به ایران تحویل نشد.

زاغری همچنین در مصاحبه اش، با انتقاد از بوریس جانسون بواسطه اظهاراتش در رابطه با اینکه زاغری خبرنگاران در ایران را آموزش می داده است، می گوید که 4 سال و نیم از زندگی اش، زیر سایه این اشتباه جانسون گذشته است.

زاغری همچنین از یک سال آخر حضورش در ایران به عنوان سالی بسیار سخت یاد می کند و می گوید که او نخستین زن سیاسی بوده است که با پابند الکترونیکی در مرخصی بوده است و اضافه می کند که در تمام طول این یک سال می باید هفته ای یک بار با دادستانی تماس میگرفته تا بداند که چه زمانی باید به زندان باز گردد. 

در رابطه با آزادی اش امّا او از مصمّم بودن لیز تراس برای آزادی اش می گوید و اینکه تراس در مقام وزیر خارجه توانست بر چالش هایی از جمله انتقال پول به ایران بدون نقض تحریم های مالی بین المللی غلبه کند.

زاغری همچنین در رابطه با روزهای آزادی اش صحبت می کند و اینکه ناخودآگاه او هنوز باور نکرده که او آزاد شده است. در این رابطه او از کابوس های شبانه اش می گوید و اینکه گاه در خواب می بیند که آزاد است اما کفش هایش را پیدا نمیکند و یا اتوبوسی برای انتقال او از زندان نیست. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید