سفر قریب الوقوع یک مقام سازمان ملل به اوکراین

کدخبر: ۵۱۵۴۷۶
اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل برای دیدار و گفتگو با زلنسکی و رجب طیب اردوغان به اوکراین سفر خواهد کرد و در ادامه از بندر اودسا در این کشور بازدید می‌کند.
سفر قریب الوقوع یک مقام سازمان ملل به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که آنتونیو گوترش روز پنجشنبه به لویو در اوکراین سفر خواهد کرد تا با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار و گفتگو کند.

سخنگوی سازمان ملل گفت که گوترش سپس روز جمعه از بندر اودسا در اوکراین بازدید خواهد کرد. بندر اودسا یکی از سه بندری است که به عنوان بخشی از ابتکار غلات دریای سیاه استفاده می شود.

به گفته وی، دبیر کل سازمان ملل همچنین از مرکز هماهنگی مشترک اجرای طرح ابتکار غلات در استانبول بازدید خواهد کرد.

 دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این نیز ششم اردیبهشت‌ماه (۲۶ آوریل) برای دیدار با ولادیمیر پوتین به روسیه و هشتم اردیبهشت‌ماه (۲۸ آوریل) برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی به اوکراین سفر کرده بود . وی پیش از انجام این سفرها نیز به ترکیه سفر و با رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرده بود.

وزیران دفاع روسیه و ترکیه و وزیر زیرساخت اوکراین ۳۱ تیر ماه طی نشستی در استانبول با حضور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد، در خصوص «حمل و صادرات ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» توافق نامه امضا کردند.

این توافق تضمین کننده صادرات غلات دپو شده در بنادر اوکراین در دریای سیاه به سراسر جهان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید