جزئیات بسته جدید کمک نظامی آمریکا به اوکراین

کدخبر: ۵۱۶۰۴۶
اقتصادنیوز: بسته جدید کمک نظامی آمریکا به اوکراین شامل تسلیحات بیشتر برای سیستم های «هیمارس»، ۱۵ سیستم پهپادی ScanEagle، یک هزار و ۵۰۰ موشک Tow، ۱۶ دستگاه توپ «هویتزر و ۴۰ وسیله نقلیه ضدمین خواهد بود.
جزئیات بسته جدید کمک نظامی آمریکا به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هم اکنون اعلام کرد: ایالات متحده ۷۷۵ میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین اختصاص می دهد. واشنگتن در چارچوب بسته کمکی جدید، تسلیحاتی از قبیل سامانه‌های موشکی «هیمارس» را به کی یف ارائه خواهد کرد.

اسپوتنیک گزارش داد، در بیانیه پتنتاگون در این خصوص آمده است: کمک های جدید شامل تسلیحات بیشتر برای سیستم های «هیمارس»، ۱۵ سیستم پهپادی ScanEagle، یک هزار و ۵۰۰ موشک Tow، ۱۶ دستگاه توپ «هویتزر و ۴۰ وسیله نقلیه ضدمین خواهد بود.

خبرگزاری رویترز شامگاه گذشته از طرح دولت بایدن برای کمک نظامی جدید به اوکراین خبر داده بود.

بنا بر این گزارش، جو بایدن رئیس جمهورآمریکا با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری خود در زمینه استفاده از مازاد تسلیحات در انبارهای شرکت های اسلحه سازی این کشور، کمک نظامی جدید را به اوکراین ارائه داده است.

گفتنی است دولت بایدن در شرایطی به کمک های نظامی و مالی به اوکراین ادامه می دهد که این مساله در درون آمریکا با مخالفت های جدی روبرو است. در ماه های اخیر آمریکا از لحاظ اقتصادی با مشکلات متعددی مواجه بوده و تورم در بسیاری از بخش ها به طور فزاینده ای بالا رفته است.

در همین شرایط دولت بایدن کمک ها به اوکراین را در تقابل با روسیه کاهش نداده است. این اقدامات با واکنش مردم آمریکا مواجه شده و آنها دولت این کشور را به بی توجهی به وضعیت اقتصادی خودشان متهم کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید