وزیر ارشاد: رییس جمهور قبل می گفت همه را به زور نمی توانیم به بهشت ببریم

کدخبر: ۵۱۶۲۹۴
اقتصادنیوز: وزیر فرهنگ درباره کارنامه یک‌سالگی خود گفت: وقتی به کارنامه کاری خود در یک‌سال گذشته نگاه می‌کنم، می‌بینم که از نقطه انفعال و وادادگی، خارج شدیم.
وزیر ارشاد: رییس جمهور قبل می گفت همه را به زور نمی توانیم به بهشت ببریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» درباره کارنامه یکساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روالی که حوزه فرهنگ و هنر در دولت قبل پیدا کرده بود، به حالت انفعال در حوزه کنشگری رسیده بود. دلیل‌اش آن بود که بدنه اجرایی که در دولت حاکم است با نگاه رسمی نظام و سیاست‌کلی نظام دارای گسل بود.

محمد‌مهدی اسماعیلی گفت: به عنوان مثال، در سیاست‌های هنری و تولید آثار نمایشی دولت قبل معتقد به نگاه پسینی و نظارت حداقلی بود. اینکه نباید در حوزه فرهنگ دخالت کرد و جمله معروف جان‌لاک که در صحبت‌های رئیس جمهور قبل دیده می‌شد که می‌گفت همه را به زور نمی‌توانیم به بهشت ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دولت قبل با انبوهی از مجوزهای آثار نمایشی و کتاب مواجه بودیم، گفت: به عنوان مثال، در حوزه فیلم‌های سینمایی مجوز‌ها و مجوز اکران داده شده بود. در حال حاضر، عمده فیلم‌هایی که درگیرش هستیم این است که می‌بینیم شورای نمایش امضا کرده و مجوز داده است و وزارت دیگر نوشته است که ان‌شالله اصلاحات انجام خواهد شد. 

اسماعیلی با اشاره به اینکه از این نمونه کارها در حوزه‌های مختلف کم نداریم، گفت: در نهایت کار مدیریت بعدی با مشکل رو‌به‌رو شد. نگاه دولت جدید هم این است که با همه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه نگاه متعاملانه، مرجع داشته باشد و در کار خود گرایش‌های جناحی و سیاسی را دخالت نمی‌دهیم. به هرحال نمی‌توانیم از موازین قانونی عدول کنیم. 

وزیر فرهنگ درباره کارنامه یک‌سالگی خود گفت: وقتی به کارنامه کاری خود در یک‌سال گذشته نگاه می‌کنم، می‌بینم که از نقطه انفعال و وادادگی که در برخی از حوزه‌ها بود، خارج شدیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق قانون وظیفه تنظیم‌گری و مدیریت اجرایی نظام حکمرانی فرهنگی کشور را انجام می‌دهد.

محمد‌مهدی اسماعیلی گفت: من vod‌ها و شبکه‌های نمایش خانگی را به عنوان کار نوآورانه و فرصت می‌بینم. قبول دارم که بخش عمده‌ای از بخش نظارتی ما دچار مشکل است و باید اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد. من معتقدم که نباید جلوی تمامی شبکه‌های نمایش خانگی گرفته شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید