شولتس: ناتو هرگز تهدیدی برای روسیه نبوده است

کدخبر: ۵۱۶۵۰۱
​ اقتصادنیوز: صدر اعظم آلمان گفت: ناتو تهدیدی برای روسیه نیست و ناتو و ایالات متحده آمریکا به پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای آغاز گفت‌وگو پیرامون کنترل تسلیحات پاسخ مثبت دادند.
شولتس: ناتو هرگز تهدیدی برای روسیه نبوده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اولاف شولتس صدر اعظم آلمان روز یکشنبه در یک نشست خبری اظهار کرد که کشورش به صورت منظم تسلیحات در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

شولتس همچنین گفت که ناتو تهدیدی برای روسیه نیست و ناتو و ایالات متحده آمریکا به پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای آغاز گفت‌وگو پیرامون کنترل تسلیحات پاسخ مثبت دادند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ارسال تدارکات نظامی به اوکراین، گفت: «آلمان تسلیحات زیادی را به اوکراین می‌رساند. مهم است که بگوییم اکنون به طور مرتب این کار را انجام می‌دهیم، آنها سلاح‌های بسیار موثری هستند».

وی به تامین سامانه‌های ضدهوایی گپارد اشاره کرد و افزود: قرار است به زودی رادار توپخانه « Cobra» و سامانه پدافند هوایی « Iris-T» را تحویل اوکراین شود.

شولتس این اظهارات را در حالی عنوان می‌کند که سفیر اوکراین در آلمان روز یکشنبه از حجم کمک‌های نظامی برلین به کی‌یف انتقاد کرد و گفت که برلین، کی‌یف را از لحاظ نظامی گرسنه رها کرده‌ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید