رزمایش نظامی جدید چین در نزدیکی حریم هوایی تایوان

کدخبر: ۵۱۷۴۸۷
اقتصادنیوز: ارتش چین خبر داد رزمایش دریایی و هوایی جدیدی در نزدیکی آب‌ها و حریم هوایی تایوان برگزار خواهد کرد.
رزمایش نظامی جدید چین در نزدیکی حریم هوایی تایوان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در حالی که گزارش‌هایی درباره سفر تعدادی از نمایندگان آمریکا به تایوان گزارش می‌شود، ارتش چین روز جمعه از رزمایش جدید در نزدیکی آب‌ها و حریم هوایی تایوان خبر داد.

بر اساس اعلام ارتش چین، این رزمایش، اقدام نظامی استاندارد در واکنش به تغییر اوضاع در تنگه تایوان است.

در این بیانیه اعلام شده است: «آموزش نظامی پرسنل ارتیش در راستای دفاع از حق حاکمیت و امنیت چین و همچنین ثبات در تنگه تایوان ادامه خواهد یافت».

هنوز زمان و مکان دقیق این رزمایش از سوی ارتش چین اعلام نشده است.

هشدارهای چین درباره سفر مقام‌های غربی به تایوان، یک سیاستمدار ارشد آمریکایی دیگر وارد این جزیره شده است. 

مارشا بلکبرن، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تنسی در مجلس سنا که عضو کمیته نیروهای مسلح این مجلس است در ساعات پایانی پنجشنبه (به وقت محلی) وارد جزیره تایوان شد.

«داگلاس یو تی‌ین سو»، مدیر کل وزارت خارجه تایوان از این سناتور استقبال کرد. سناتور آمریکایی بعد از ورود در توییتر نوشت: «من همین حالا در تایوان بر زمین نشستم تا پیامی به پکن ارسال کنم: ما مرعوب نمی‌شویم.»

بعد از سفر پلوسی، چین که تایوان را بخشی از کشور خود می‌داند اقدام به برگزاری رزمایش‌های عظیم نظامی در دریا و هوا کرده است. چین احتمال توسل به زور نظامی برای پس گرفتن کنترل تایوان را منتفی ندانسته و سفر مقام‌های غربی به این جزیره را دخالت در امور داخلی خود توصیف می‌کند.

وزارت امور خارجه تایوان گفته بلک‌برن صبح جمعه با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه تایوان دیدار خواهد کرد. در بیانیه وزارت خارجه آمده است: «دو طرف به تبادل نظر در خصوص مسائلی مانند روابط اقتصادی و تجاری تایوان-آمریکا خواهند پرداخت.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید