قیمت طلا در مسیر صعودی است

جهش قیمت دلار در تهران و هرات /خروج سکه بازان از لاک احتیاط

کدخبر: ۵۱۷۳۰۵
بازار امروز پنجشنبه 3 شهریور ماه شاهد افزایش قیمت دلار ، سکه و طلا بود .
جهش قیمت دلار  در تهران و هرات /خروج سکه بازان از لاک احتیاط

به گزارش اقتصادنیوز ؛  امروز پنجشنبه  3 شهریور ماه فضای بازار ارز تهران را  اخبار برجامی پر کرده بود. اخباری که به کام عده ای از بازیگران ارزی خوش نیامد.

لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال  در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته امروز صبح مطلع شدم که پاسخ ایالات متحده به ایران بسیار کوبنده تر از آن چیزی بود که ایرانی ها انتظار داشتند.  اما این بدان معنا نیست که ایران نه خواهد گفت.

شبکه فرانس 24 هم در گزارشی از  رد شدن 3 خواسته اصلی ایران توسط مقامات آمریکایی خبر داد . یک منبع مطلع هم  به پولتیکو گفت: پاسخ واشنگتن کمتر از انتظارات ایران است. بنابراین اکنون باید ببینیم که آیا متوجه می شوند که پیشنهاد موجود بهترین چیزی است که می توانند بگیرند یا تصمیم می گیرند برای امتیازات بیشتر تلاش کنند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه فرانس ۲۴ تاکید کرده  که ایران هنوز توضیح روشنی درباره سایت‌های مشکوک خود نداده است.

با این حال امروز شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص آخرین برگ برجام  گفته بود : مذاکرات به نتیجه نهایی رسیده و نهادهای وابسته به مقام معظم رهبری نیز لغو تحریم شدند.

جهش سنگین قیمت دلار

پس لرزه پاسخ آمریکا به پیشنهادات اتحادیه اروپا موجب شد قیمت دلار امروز پنجشنبه  در تهران جهش سنگینی را تجربه  کند . اسکناس آمریکایی که روز چهارشنبه را در کانال 28 هزار تومان سپری کرده بود با آغاز معاملات فردایی روز گذشته وارد کانال  29 هزار تومان شد و شب گذشته تا محدوده 29 هزار و 400 تومان پیشروی کرد .

 روند صعودی  نرخ دلار  شدت گرفت

روند صعودی نرخ دلار در بازار امروز شدت گرفت و  قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی تا نیمه کانال 29 هزار و 500 تومان بالا رفت. معامله گران تصور می کنند که مذاکرات هسته ای ادامه دارد . البته عده ای از  معامله گران می گفتند که نرخ دلار محدوده 29 هزار و 750 تومان را هم لمس کرده است . این قیمت در مقایسه با روز گذشته بیش از 800 تومان افزایش را نشان می دهد . 

افزایش قیمت دلار در بازارهای همسایه 

در کنار برجام امروز بازارهای همسایه هم آرایش صعودی به خود گرفته بودند و همین دلیل باعث شد تا قدرت معامله گران افزایشی در تهران بیشتر شود و کاهشی ها  از بازار خارج شوند . 

نرخ دلار هرات امروز با بیش از 500 تومان افزایش وارد کانال 29 هزار تومان شد و با 29 هزار و 500 تومان معامله شد. سلیمانیه هم امروز افزایش قابل توجهی را ثبت کرد. نرخ دلار در بازار سلیمانیه روز گذشته در محدوده 29 هزار و 150 تومان معامله شد اما در بازار امروز تا محدوده 29 هزار و 950 هم پیش رفت. 

ورود قیمت درهم به کانال 8 هزار تومان 

البته در کنار عوامل یاد شده باید به افزایش قیمت درهم نیز اشاره کرد. نرخ درهم دیروز از کانال 8 هزار تومان پایین آمد و در محدوده 7 هزار و 960 تومان بسته شد اما در بازار امروز وارد کانال 8 هزار تومان شد و حتی بالاتر از مرز مقاومتی 8 هزار و 200 تومان ایستاد . 

دلار طلا سکه

افزایش  قیمت طلا  و سکه 

بازار جهانی طلا امروز  شاهد افزایش قیمت اونس طلا بود. فلز زرد رنگ جهانی عصر امروز تقریبا 12 دلار از روز گذشته بالاتر بود  و به قیمت 1763 دلار معامله شد . 

در بازار داخلی ایران هم عصر امروز طلا 18 عیار بیش از 53 هزار تومان افزایش را ثبت کرد  و به قیمت 1 میلیون و 288 هزار تومان مبادله شد. 

بازار سکه هم امروز به واسطه اخبار برجام و افزایش قیمت دلار شاهد قدرت نمایی سکه بازان افزایشی بود . قیمت سکه امروز تمام زیان دو روز گذشته را جبران کرد و با بیش از 370هزار تومان افزایش به قیمت 13 میلیون و 971 هزار تومان معامله شد. 

ارزش ذاتی سکه امروز 12 میلیون و 348 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 13 درصد بدست آمد . با وجود حباب چشمگیر سکه ، به نظر می رسد که خوشبینی  بازار سکه  به آینده دلار باعث شد سکه بازان از لاک احتیاط خارج شوند و در موقعیت خرید قرار بگیرند . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید