حباب سکه 5.14 درصد شد

قیمت دلار و سکه در مسیر نزولی /طلا ارزان شد

کدخبر: ۴۷۴۴۱۲
اقتصادنیوز : قیمت دلار امروز یکشنبه به روند نزولی روز گذشته ادامه داد. قیمت سکه و درهم نیز مانند روز گذشته در سراشیبی قرار گرفتند.
قیمت دلار و سکه در مسیر نزولی /طلا ارزان شد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز و طلا امروز  هم شاهد پس لرزه های اخبار مربوط به مذاکرات برجام بود. قیمت دلار امروز در دومین روز هفته به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد و با 550 تومان کاهش بر روی 26 هزار و 330 تومان قرار گرفت. 

این اسکناس آمریکایی در نیمه روز با 26 هزار و 500 تومان معامله شد. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار آمریکا امروز نسبت به عصر روز گذشته  371 تومان از ارزش خود را از دست داد و با قیمت 24 هزار و 439 تومان معامله شد .


در اکو ایران ببینید؛

صرافان قیمت دلار و یورو را چند خریدند؟ 

صرافی ملی هم در دومین روز هفته جاری قیمت خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد . بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 24 هزار و 300 تومان  و قیمت فروش دلار آمریکا 24 هزار و 544 تومان بود. همچنین قیمت خرید یورو امروز 28 هزار و 952 تومان و قیمت فروش یورو 29 هزار و 243 تومان معامله شد.

قیمت درهم نزولی شد

قیمت درهم امروز هم مانند روز گذشته بر مدار نزول قرار گرفت. قیمت درهم در بازار امروز 7 هزار و 140 تومان بود که نسبت به روز گذشته کاهش 140 تومانی را نشان می دهد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  26 هزارو 225  تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالا تر بود .

قیمت سکه و طلا در سراشیبی 

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه به دلیل تعطیل  رسمی بسته بود اما در روز گذشته قیمت اونس طلا بر روی 1808 دلار ایستاد. در بازار داخلی ایران هم قیمت دو فلز زرنگ رنگ مانند روز گذشته در سراشیبی قرار گرفتند. قیمت طلا 18 عیار امروز 3 هزار و 900 تومان از عصر دیروز پایین تر بود و با 1میلیون و 165 هزار و 400 تومان مبادله شد.

قیمت سکه امامی هم 11 میلیون  و860 هزار تومان بود . این قیمت نسبت به روز گذشته افت 25 هزار تومانی را نشان می دهد. با احتساب قیمت 26 هزار و 500 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 280 هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز  5.14 درصد بود.

اثر برجام در بازار دلار ایران 

بازار ارز تهران امروز هم شاهد مباحث برجامی بود. امیرعبداللهیان در واکنش به خبر توافق دوساله و موقت، تاکید کرد: ما به دنبال یک توافق خوب هستیم و به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: تا این زمان که ما با هم صحبت می‌کنیم، موضوعی به عنوان پیش‌شرط مطرح نیست ما متن یا پیشنهادی در چارچوب پیش شرط دریافت نکردیم و این مذاکرات قطعا بر مبنای نقطه نظرات کارشناسی و توافقاتی که نتیجه نهایی آن رسیدن به یک توافق خوب در راستای تامین منافع ملت و کشورمان باشد، پیش خواهد رفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم درباره مذاکرات هسته ای گفت:توافق موقت از روی میز وین برداشته شده  است و برجام برای ما خاصیت خود را از دست داده اما ایران به کمتر از برجام و یا بیشتر از آن رضایت نمی‌دهد  ما دنبال لغو تحریم‌هایی برجامی هستیم. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید