هیجان هسته ای در بازار دلار ایران /پیش بینی قیمت دلار امروز 17 بهمن

کدخبر: ۴۷۴۳۷۰
روز گذشته شایعه ای در بازار مطرح شد که ضربه نهایی را به مالداران ارزی وارد کرد. در این شایعه، نوسان گیران به نقل از یک رسانه عربی مدعی شدند که ایران و آمریکا به یک توافق دو ساله هسته ای رسیده اند.
 هیجان هسته ای در بازار دلار ایران  /پیش بینی قیمت دلار امروز 17 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از اکوایران، شانزدهمین روز بهمن ماه، روز طلایی برای خالی فروشان ارزی بود. این دسته توانستند با جوسازی پیرامون یک شایعه و یک خبر فضای بازار ارز را به نفع کاهشی ها ببرند و از این طریق زمینه ساز سودهای سنگینی برای خود شوند. بامداد روز شنبه اعلام شد که آمریکا برخی معافیت های هسته ای ایران را بازگردانده است، این خبر به سرعت در بازار پمپاژ شد و توانست انتظارات ارزی را تا حدی زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

نگاه برخی معامله گران به خبر یاد شده این بود که زمینه نهایی احیای برجام فراهم شده است. با این حال در ادامه روز، شایعه دیگری در بازار مطرح شد که ضربه نهایی را به مالداران ارزی وارد کرد. در این شایعه، نوسان گیران به نقل از یک رسانه عربی مدعی شدند که ایران و آمریکا به یک توافق دو ساله هسته ای رسیده اند.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۶_۰۹-۲۹-۱۴

تا انتهای معاملات مشخص شده بود که خبر دوم بیشتر شایعه بوده است و در فضای هیجانی بازار به افت قیمت کمک کرده است. با این حال، این اتفاق موجب نشد که خریداران به بازار برگردند.

تا ساعت ۱۰ شب گذشته اسکناس آمریکایی زیر محدوده ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان قرار داشت. در صورتی که دلار در روز جاری نتواند به بالای محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان برود، افت قیمت این ارز ادامه پیدا خواهد کرد. با این حال کمی دشوار است که دلار با همان سرعت دیروز به افت خود ادامه دهد و حتی این احتمال وجود دارد که با خواب هیجان،‌ افزایشی ها به سرعت به بازار بازگردند.

پس از نوسان سنگین روز شنبه، به نظر می رسد که خالی فروش ها در ابتدای روز یک شنبه بازار را تست کنند. اگر قیمت دلار به افت خود ادامه دهد، خالی فروشها به سرعت این بار در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت تا سود یک روز نوسان را ذخیره کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید