گستاخیدگی!

کدخبر: ۵۱۷۶۷۳
روزنامۀ جمهوری اسلامی نوشته است: «اگر با گستاخی سفیر روسیه برخورد می‌شد، اکنون سفیر انگلیس مرتکب گستاخی به مردم ایران نمی‌شد.»
گستاخیدگی!

راستش با مشاهدۀ این عبارت، به عنوان یکی از مردم ایران احساس "گستاخیده شدن" به من دست داد. این بود که فوری به متن صحبت‌های سفیر مراجعه کردم تا ببینم این نمایندۀ "استعمار پیر انگلیس" و دست پروردۀ "ملکۀ فرتوت" چه دسته گلی به آب داده است تا حساب آن "گستاخ" را کف دستش بگذارم!

بله، سفیر انگلیس گویا در پاسخ به نظر اعضای اتاق بازرگانی یکی از استان‌ها مبنی بر بدبینی ایرانی‌ها به بریتانیا گفته است: 

"به نظر منفی مردم ایران نسبت به انگلیس احترام می‌گذارم اما بدانید که مردم انگلیس هم همین حس را نسبت به ایران دارند."

واقعاً گستاخی از این بیشتر هم می‌شود؟ پدرسوخته به نظر مردم ایران نسبت به انگلیس ادای احترام کرده است! وقاحت تا کجا؟ وقیحانه‌تر از این، گفته است که مردم انگلیس هم  نظری مشابه ایرانیان به کشور مقابل‌شان دارند!

یعنی این نمایندۀ استعمار پیر اینقدر کُندذهن است که نداند، نظر منفی ایرانیان به انگلیس عین حق و احترام و تواضع است؛ اما نظر منفی انگلیسی‌ها به ایران عین وقاحت و گستاخی و بی‌ادبی است؟ 

به نظرم به دلیل این همه بی‌ادبی و گستاخی و وقاحت، باید بدون درنگ، عذر این سفیر ابله را خواست و سفارتخانه‌اش را به آتش کشید و خاک آن را به توبره کرد! یعنی این دلقک نادان هنوز بعد از سال‌ها اقامت در تهران متوجه نشده است که این فقط حق جماعتی از ایرانیان است که به هر کشوری هر نوع اهانت و تحقیری را روا دارند، پرچم‌شان را زیر پا لگدمال کنند و خواهان مرگ کشورشان شوند، اما  در مقابل، اتباع هیچ کشوری حق بیانِ حرفی نازک‌تر از گل علیه ایران و ایرانی ندارند!.......

چی؟ یعنی می‌خواهی بگویی ما ایرانیان خودشیفته‌ایم؟ بی‌تربیتِ وقیح، می‌خواهی دهانت را پر از سرب داغ کنم؟

منبع: کانال تلگرامی نویسنده

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید