پهپادهای زیر آب انگلیسی در راه اوکراین

کدخبر: ۵۱۷۷۷۳
اقتصادنیوز: وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که سه پهباد زیرآب از انبار ارتش انگلیس به اوکراین ارسال شود و سه پهباد دیگر خریداری شود.
 پهپادهای زیر آب انگلیسی در راه اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از روزنامه گاردین، ده‌ها نفر از پرسنل اوکراینی در ماه‌های آینده توسط نیروی دریایی سلطنتی انگلیس و شرکای آمریکایی برای استفاده از پهپاد شکار مین خودکار آموزش خواهند دید و برخی از آنها آموزش خود را آغاز کرده‌اند.

شش پهپاد شکارمین خودکار برای جستجوی مین‌های روسیه در آب‌های سواحل اوکراین فرستاده می‌شوند. قرار است سه پهباد زیرآب از انبار ارتش انگلیس به اوکراین ارسال شود و سه پهباد دیگر خریداری شود.

پهپادهای زیر آب را می توان در محیط های کم عمق ساحلی استفاده کرد و در عمق 100 متری برای شناسایی، مکان یابی و شناسایی مین ها با استفاده از یک سری سنسور طراحی شده است.

جیمز هیپی وزیر امور نیروهای مسلح انگلیس گفت که به نظرش اوکراین در صورت دریافت کمک های کافی از غرب از توانایی بازپس گیری سرزمین خود از روسیه در آینده نزدیک، برخوردار است.

هیپی در دیدار رسمی از  پایگاه نیروهای ارتش انگلیس در "تاپا"ی استونی افزود: حمایت غرب از اوکراین، همیشه برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آزاردهنده بوده و فرصت واقعی برای پیروزی در درگیری کنونی در اختیار اوکراینی ها قرار می دهد.

وی که پیش از این افسر ارتش انگلیس بوده، ادعاهای عرضه ناکافی تدارکات و پشتیبانی بریتانیا و دیگر کشورهای غربی برای اوکراین را رد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید