هشدار صریح امام جمعه قم به آمریکا

کدخبر: ۵۱۹۰۶۸
اقتصادنیوز: خطیب جمعه قم وی درباره مذاکرات احیای برجام، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: ما چند تقاضا داریم که باید به آن توجه شود اگر می‌خواهید برجام احیا شود باید تحریم‌ها را بردارید و پروند پادمان برای همیشه بسته شود.
هشدار صریح امام جمعه قم به آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آیت الله حسینی بوشهری در خطبه نماز جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ که در مصلی قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه سفر اربعین سفر، عشق، عقل، محبت و عاطفه است، عنوان کرد: از دولت و مردم عراق که در این مسیر از زائران پذیرایی می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدواریم که حادثه‌ای نیز رخ ندهد.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه یکسال از آغاز فعالیت دولت گذشته است و مردم انتظاراتی داشته‌اند، تأکید کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب برای ما ملاک است و ایشان در دیدار با هیئت دولت به دو نکته کلیدی اشاره کردند که یکی از آن‌ها توفیقات دولت و امید مردم به آینده بود.

وی با بیان اینکه تحرک و پویایی رئیس‌جمهور در سفرهایی که به شهرها و روستا دارند امیدآفرین است، گفت: شاید برخی بگویند زندگی ما سر و سامان ندارد اما قضایا به گونه‌ای است که ما نیاز به کارهای زیر ساختی داریم.

وی با اشاره توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به هیئت دولت اظهار کرد: کاهش تورم و رشد تجارت جهانی، قراردادهایی که با سایر کشورها منعقد شده است، رایگان شدن آب، برق و گاز افرادی که تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند، آزاد شدن بخشی از پول‌های بلوکه شده در سایر کشورها، شرکت جوانان در حاکمیت، برجسته شدن شعارهای انقلاب بشارت‌های خوبی است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توصیه کردند که دولت وعده‌هایی را که نمی‌تواند عملیاتی کند به مردم ندهد، اضافه کرد: تمام شدن طرح‌های نیمه تمام، داشتن نقشه جامع در کشور و اقدام جدی در رابطه با مسکن از جمله توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به هیئت دولت بود.

وی خطاب به دولت و مردم عراق گفت: ایران اسلامی اعم از رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و مردم خواهان آرامش، آسایش و امنیت برای مردمی هستند که میزبان زائران اباعبدالله الحسین(ع) هستند و ناآرامی را برای مردم عراق تحمل نمی‌کنیم.

وی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای، خطاب به آمریکایی‌ها یادآور شد: ما چند تقاضا داریم که باید به آن توجه شود اگر می‌خواهید برجام احیا شود باید تحریم‌ها را بردارید و پروند پادمان برای همیشه بسته شود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: خواسته‌هایی که ملت و دولت ما دارند بر حق است و اگر شما کوتاهی کنید و پاسخ مسئولانه ندهید بدانید که شاید با زور رسانه چیز دیگری بگویید اما وجدان‌های بیدار جامعه بشری شما را محکوم خواهد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه اول عنوان کرد: امیر المومنین (ع) می‌فرماید قانع بودن، سرکوب کردن هوای نفس، داشتن چهره گشاده نسبت به جامعه و داشتن دل‌هایی محزون از نشانه‌های متقین است.

وی در رابطه با چرایی شادی بیرونی و حزن درونی مومنان بیان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در سخنی دیگر می‌فرماید مؤمن چهره‌ای شاد و دلی محزون دارد؛ زیرا مؤمن بین خوف و رجا زندگی می‌کنند و نگران روز رستاخیز و شرایط جامعه است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با راه‌های ترک گناه تصریح کرد: فرد باید به این شناخت برسد که گناه ظلم به نفس است؛ زیرا انسان ذاتاً حب نفس دارد و نمی‌خواهد به خودش آسیب برساند.

وی با اشاره به اینکه گناه نورانیت را از انسان می‌گیرد، افزود: گناه، روشنایی و جلای قلب از بین می‌برد و قلب را تیره و تار می‌کند از امام صادق (ع) روایت شده است هر گناهی که انسان انجام می‌دهد نقطه‌ای سیاه روی قلب او قرار می‌گیرد و کار به جایی می‌رسد که نصیحت به او اثر نمی‌کند.

خطیب جمعه قم: برخلاف عمل صالح که بعث خوشبختی می‌شود؛ گناه باعث نغمت و بدبختی می‌شود و مفاسدی که در جامعه وجود دارد نغمت هایی است که به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: اگر مفاسد اجتماعی در جامعه رونق بگیرد و فضای ناهنجاری‌ها اجتماعی روز به روز در جامعه گسترده شود یعنی آن جامعه دچار نغمت و بدبختی شده است و از آن جامعه نمی‌تواند انتظار مدینه فاضله داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید